Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 2 mars 2013

Av Soffan - 2 mars 2013 23:53

Samlade mig, kom i kläder, rastade lilla vovven, hämtade barn och barnbarn och for fem mil för att utsätta sig för en himla många stressiga innebandyminutrar. Många målchanser som bara var så där vidrigt nära, men inte ville sig... och när sen vinsten väl bara var ca 45 sekunde bort hände de som inte ska hända. Åkte ju jussom inte dit för att se "fel" lag göra mål... Innan förlängning och matchen slutligen avslutades med straffar hade jag lärt barnbarnet att "hålla tummarna" och några mindre tystlåtna sätt att hejja på M... och de lönade sig. Gick så pass vilt till att hon tappade stövlarna... men... Hultsberg vann finalen! Blödig som jag är, var baske mig inte tårarna långt borta. Stolt faster körde sedan hem skocken, lämnade av några för andra festligheter och vi som vart kvar i lortiga bilen for hem för att kvällsmysa och sen sova. En lyckades bra, hon tog gossedjuret under armen och bara somna, den andra häckar här... framför dator/tv och den underbara filmen High Fidelity som går just nu på tv.

Av Soffan - 2 mars 2013 16:34

Har haft en spännande/påfrestande eftermiddag hemma i soffan, därifrån jag följt den rikstäckande innebandycupen i Falun där brorsdottern spelar i ett Värmlandslag, via nät och sms. Men nu är det baske mig dags att kvickna till, för kl 20, då är det dags för final... och då får hosta och klenhet stiga åt sidan. Förra året nådde dom silver... så nu hålls tummarna ännu hårdare. Men är skrockfull, så tummarna hålls i smyg och i tysthet, men hårt.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards