Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 18 mars 2013

Av Soffan - 18 mars 2013 20:45

Med pizzan i komposten så vart det fil med nyponpulver och lite frön till kvällsmat istället... men det hindrar inte lilla vovven, han vill oxå ha. Han är verkligen inne på att äta fil o nypon, vilket ju är bra. Hoppas på lite mindre knak i hans leder, men, jag måste klippa av hans mustasch eller vad jag nu ska kalla hans vildvuxna nosfrisyr. Han gnessar nyponfil på mina mattor efter att han ätit, varenda gång.

Av Soffan - 18 mars 2013 19:04

Lite deppigt och hungrigt just nu men samtidigt är jag mycket glad att jag inte bjudit ut mat till någon annan, i alla fall inte pizza, för jag har gjort det igen. Har slängt en hemmagjord pizza in i ugnen på bakplåtspapper. Jäkligt synd att jag precis just idag glömde bort att hela jäkla pizzan fastnar på sån papper och blir omöjlig att få loss. Så så vart det med pizzan jag skulle jobbäta på i flera dagar; med riktig skinka, kyckling, fetaost, ananas, paprika, vanlig ost och tomat på. Lagar ju inte mat så ofta och nu dröjer det nog ett tag innan jag gör ett nytt försök igen. Så tills dess har jag säkert glömt kvällens erfarenhet o gör samma dumhet, igen.

Av Soffan - 18 mars 2013 16:20

Missade just den kollektiva resan hem, så jag stannar väl ett tag till då och gör de jag är bra på, sätter sprätt på skattepengar. Rullar iväg dem, kilometer efter kilometer. Uppskattar, oftast i alla fall, att ha ett jobb där man aldrig riktigt klar, där det nästan alltid finns precis hur många olika sätt som helst att lösa jobbuppgifterna, varje dag. Blir aldrig tråkigt och sällan nån som kan säga att man gjort fel. Och skulle jag ha gjort fel... tja, då får jag göra om. Så, på´t igen, ska tusan i mig få till en bra trafiklösning mellan Borlänge o Ornäs och kanske förbättra lite mot Torsång oxå. Fast det har jag ju iofs ingen beställning på, men skoj att se över möjligheterna i alla fall...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards