Utan spaning - ingen aning

Direktlänk till inlägg 3 april 2013

En tavla här o där

Av Soffan - 3 april 2013 21:33

Konstspaning hos mig? Inga problem, eftersom tavlorna inte sitter där man kan förvänta sig, så får man faktiskt lov att spana efter dom, lite varstans. Tilltugg i form av äpplepaj ingick i kvällens tillställning och jag vart lite peppad att spika tavlor, igen. Men inte ikväll, vill ju inte ha några grannar som bankar i väggarna... Låter som om det var en stor tillställning, men de var de inte, utan grannen kikade förbi och hade konstnärsvän med sig, men det var en trevlig tillställning.  


Har överlag haft en trivsam eftermiddag och kväll. Smet lite tidigare från jobbet, hämtad av barn o barnbarn. En snabbvända på Kupolen där det var nån sångtävling sen hem i rask takt. Nya matbordsstolen skulle testas. Den fick godkänt och man kunde både äta o pussla sittandes på den, och de va tur det, för den tog ett tag att skruva samman. Blomhylla till balkongen får däremot vänta nån dag till. Vart ju så jäkla kallt ute nu på kvällen. Ungefär som i morse. Missade ju bussen och väntade ute i kylan på förbipasserande kollega som plockade upp mig. Så när jag ändå var uppe, vaken och ute passade jag på att fota lite, sex på morron, då det var fin morronsol, men som sagt, kallt. Kan däremot  inte riktigt förklara varför nu det skulle vara bra. Men jag höll mig ju i alla fall sysselsatt och så var jag ju dessutom i vägen för de få som var ute och åkte bil då. Om nu det skulle vara nått att stå efter...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soffan - 11 november 2019 14:27

Ännu ett år har gått och jag har inte riktigt kommit igång, än. Men snart så - plötsligt händer det. Men om man återgår till idag; det snöar, är kallt och måndag. Återkommer när jag är en smula mer positiv. ...

Av Soffan - 16 juli 2018 17:12

Har fått frågan mer än en gång det senaste året...  - Åh, hur gåre me bloggen? Och det är väl så här, de har inte gått ett enda smack, typ. Jag har gjort mycket annat, men inte sånt här. Bytt jobb har jag däremot gjort och fått mina pelargoner att öv...

Av Soffan - 28 februari 2017 21:14

Hajen Lydia lever och jag likaså... hon rör lite mer på sig bara. Själv är jag ju bara upptagen med jobb. Fast o andra sidan har ju hon ett jäkla slit med att simma omkring överallt, hela tiden, med en sändare på sig. Fast det är väl egentlingen inte...

Av Soffan - 31 maj 2016 21:01

Helt underbart. Pajleverans via balkong, andra våningen. Det gäller att "välja" sina grannar...  ...

Av Soffan - 6 april 2016 09:36

Om hunden kunnat prata skulle han tveklöst skyllt sin sovmorgon på mitt nattliga hostande de senaste nätterna, men se den gubben går inte. För i natt har jag nästan sovit mest hela tiden, utan kvävande hostattacker flera gånger i timmen. Så jag, för ...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards