Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 13 april 2013

Av Soffan - 13 april 2013 14:04

Det blev inget köp idag. Brukar inte vara känslig, men en prishöjning på 520% är lite väl saftigt, även för mig. Må så vara att det är pengar som går, eller iaf lär ska gå, till välgörande ändamål, men nån måtta för de väl ändå vara? Så nu surar jag. Finns bara en sak som kan göra det hela värre och det är om Erikshjälpen kommer på att de satt ett alltför högt pris och sänker priset och nån annan köper det jag vill ha... Lovar att jag då kommer att sura än värre. Måste föresten vart nått med det där skoköpet igår, verkar ha tillkommit en spärr för impulsköp oxå, som tur var idag. Träffade i och för sig en bekant som handlar med gamla möbler och som oxå hejdade mig, skåpet var inte värt så mycket. Bara jag nu inte vart än mer lurad och utan skåp? Men fan va gärna jag ville ha det usla skåpet... mina Lisa Larssonfigurer skulle fått det så fint och den uppstoppade... hm... tappade namnet, vita fjällfågeln som inte är vit om sommaren... ripa heter den nog, skulle oxå fått det skyddat och fint bakom glas.


Undrar föresten hur skarp jag är på att räkna procent? Men nu har jag till och med letat fram gammal mattebok, och får det till samma procentuella höjning, igen. Suck.


Och inte nog med det, min lekkompis, barnbarnet, hon somnade plötsligt bara ifrån vårt praktbygge i lego... så nu kollar jag på Nicke Nyfiken själv...

Av Soffan - 13 april 2013 09:40

Planen att inviga nya skorna, idag utomhus, sprack. Det är ju inget väder för nya fina mockaskor idag då det kommer ner stora mängder av nått läbbigt blött från himlen, i skaplig fast form, typ snö. Isch!


Om det nu inte vore så att jag är väldigt tarv på en grej som troligen lämnats in på ta-tillvaran för försäljning, så skulle jag vägra gå ut, hela dan. Lilla vovven nickar och håller med... eller om det bara var en kraftig snarkning.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards