Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 20 april 2013

Av Soffan - 20 april 2013 08:39

Finns fler i släkten som inte har förmåga att få med sig alla varor från bandet när man handlat. Men ingen fara, chokladbiten är räddad och levereras vid lämpligt tillfälle under helgen.


Gårdagen var överlag en jobbig dag, men inte på jobbet, för där gick det mesta enligt planen. Tårta och efterrätt samma dag, suddar dessutom effektivt ut minnet av de eventuella problem som ändå uppstod. Det jobbiga fick nära o kära stå för, men vissa dagar i livet är av den här typen. Finns det liv och glädje, då finns det även stunder av sorg. Och gårdagen var just en sån dag...


Men som sagt min dag, var lugnare. Jobbade, eller tänkte/planerade kanske mer än utförde rent fysiskt arbete, om man bortser från ommöbleringen på kontoret. Troligen den sjunde i ordningen. Men jag hittade ju en bra hylla, som ingen kändes vid, genomförde ett byte. Och har efterlämnat en hylla i korridoren som är för tung att bära, dvs drog ut den dit. Men det löser jag en annan dag. Att sen avsluta dagen med en kvällsfika me farsan va oxå trivsamt. Önskar kanske bara att jag hade hunnit gömma pelargonen jag dödade förra helgen... men men, nästa gång är den borta. Eller den borde närma sig komposten redan nu under förmiddagen. Om jag nu inte bara lämnar kaoset här hemma och far på vernissage och innan dess åker och glor på hyllan jag hoppades på att köpa till hemmet förra helgen. Kan konsten att muntra upp mig jag... eller så spar jag vernissagen och stannar hemma och dammsuger och tvättar, som en god "askunge".

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards