Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 21 april 2013

Av Soffan - 21 april 2013 21:19

Treårskalas och gofika. Kunde inte haft en bättre eftermiddag. Möjligen något varmare, men man kan inte få allt och dessutom ska man vara försiktigt med vad man önskar. Barnbarnet kvittrade i alla fall och hade så fullt upp med annat, att öppna paket, de hade hon knappt inte tid med.


Bokhyllorna vart färdigflyttad under dagen oxå, konstigt nog blev det böcker över även denna gång. Men krångligt nog inte såna jag kan tänka mig att göra mig av med, utan såna jag absolut vill ha kvar. SÅ det blir till att öppna bokhylledörrarna o plocka ut lika många, andra som jag kan avyttra. En annan dag, för nu ska jag bestämma mig för om jag ska göra mig av med sista delen av en tidigare fin bokhylla som gick sönder i samband med vattenläckan i vardagsrummet för några år sen. Sparade en hylldel, ser rätt illa ut, men varit funktionellt och nu ska jag alltså kanske göra slut med den, men kan alltså inte bestämma mig. Ha den kvar eller inte? Får nog sova på det, för om jag går upp jättetidigt i morron kan jag kanske ta ett beslut. Ha den kvar eller inte? Svåra beslut det här...

Av Soffan - 21 april 2013 12:40

Precis just idag skulle livet kännas lättare utan huvud, i alla fall mindre trångt. Inte blir det bättre av att jag flyttar runt bokhyllor, i en evig flyttkarusell, runt i lägenheten. Men nån gång ska dom väl hamna "rätt"? Annars måste jag börja slänga böcker... igen. Förra gången jag rensade i hyllorna lämnade nog ca tvåhundra "dammsamlare" mitt hem, alla lästa, alla saknad... eller inte. Men det är svårt att bara slänga böcker.


Fast just nu skulle jag vilja göra nått roligare, som att slå in paket. Ska ju på treårskalas idag, bästa lilla barnbarnet blir ju stora tjejen idag och då ska paket ha fina papper. Men, innan dess, dags att sätta fart på dagen o skallen, har en o annan bok att flytta oxå innan jag är klar. Och så har jag ju ett köksbord fullt av pelargonsticklingar oxå, så där kan jag inte slå in paket eller äta frukost, dvs ännu några fler grejer som ska flyttas runt till bättre ställe, sen, nu böcker, sen kalas, sen skott och dammsuga.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards