Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under april 2013

Av Soffan - 6 april 2013 13:16

Verkar att man kan tappa bort samma sak, precis hur många gånger som helst. Och varje gång jag hittar det jag tappat bort tänker jag att nu; nu ska jag lägga det här på ett bra ställe. Ett ställe som inte glöms av och som alltid är lätt att komma ihåg. Har alltså ägnat ca två timmar till att leta efter en fotoalbum, igen, med kort i som inte är mina. Stressande och uppjagande. Får puls och blir arg över att jag inte kan göra nått så enkelt som att hålla ordning på nått så stort. Andas!

Men nu; dags att fixa lite i köket. Barnmatstolen ska ner i källaren, barnbarnet fick ju en ny fin stol, lagom för "stora" tjejer förra veckan, och så får det blir nån ordning med min återvinning i köket som dottern tråkat mig om sedan länge. Drömmer ju i och för sig fortfarande om att bygga om köket helt, men isch va dyrt förra förslaget vart, hoppas därför hårt på det nya kostnadsförslaget som jag ivrigt och skräckfyllt väntar på.

Av Soffan - 6 april 2013 09:52

Letade igenom hela köket och insåg att jag borde ha köpförbud även på te, för med 27 olika sorters te att välja bland tar de tid att få i ordning frukost. Menar, man måste ju välja smak med omsorg och utifrån humör och det tar ju sin lilla tid. Är ju rätt trött på morron och har inte riktigt koll på humöret så där direkt... men nu e de klart, både gällande att välja te och äta frukost och då är det väl som vanligt dags för moment två på en lördagsmorron; soptippen. Gäller ju att passa på att roa sig... och på tal om att roa sig, måste eller bör nog kolla vattennivån i hinken i källare som tar emot vattendropp från läckande rör högt uppe i taket.

Av Soffan - 4 april 2013 21:09

Vår goa mysiga hemmakväll övergick, i samma ögonblick som jag rörde vid dammsugaren, till omysig och stökig kväll. Städlusten tog slut, eller menar, det vart ju lite jobbigt för vovven att bråka med dammsugaren, så jag tog ledigt för kvällen i stället. Mycke skönare och mer stillsamt sätt att invänta stundande helg på. O nu plingade de på dörren....

Av Soffan - 4 april 2013 18:34

Vi har de rätt bra, jycken o jag, jag samlar tvätt och han är överlycklig och är övertygad om att jag leker med honom. Jag får nått gjort och han blir glad. Perfekt. Och nu, kanske testa att städa innan helgen. Lär ska kännas bra att komma hem till ett rent o städat hem på fredag eftermiddag, har jag hört.

Av Soffan - 3 april 2013 21:33

Konstspaning hos mig? Inga problem, eftersom tavlorna inte sitter där man kan förvänta sig, så får man faktiskt lov att spana efter dom, lite varstans. Tilltugg i form av äpplepaj ingick i kvällens tillställning och jag vart lite peppad att spika tavlor, igen. Men inte ikväll, vill ju inte ha några grannar som bankar i väggarna... Låter som om det var en stor tillställning, men de var de inte, utan grannen kikade förbi och hade konstnärsvän med sig, men det var en trevlig tillställning.  


Har överlag haft en trivsam eftermiddag och kväll. Smet lite tidigare från jobbet, hämtad av barn o barnbarn. En snabbvända på Kupolen där det var nån sångtävling sen hem i rask takt. Nya matbordsstolen skulle testas. Den fick godkänt och man kunde både äta o pussla sittandes på den, och de va tur det, för den tog ett tag att skruva samman. Blomhylla till balkongen får däremot vänta nån dag till. Vart ju så jäkla kallt ute nu på kvällen. Ungefär som i morse. Missade ju bussen och väntade ute i kylan på förbipasserande kollega som plockade upp mig. Så när jag ändå var uppe, vaken och ute passade jag på att fota lite, sex på morron, då det var fin morronsol, men som sagt, kallt. Kan däremot  inte riktigt förklara varför nu det skulle vara bra. Men jag höll mig ju i alla fall sysselsatt och så var jag ju dessutom i vägen för de få som var ute och åkte bil då. Om nu det skulle vara nått att stå efter...

Av Soffan - 3 april 2013 12:01

Onsdag och snart helg, gillar den här kortveckan.  


Skruvade matbordsstol och beskar pelargoner igår kväll och i kväll ska blomhyllan till balkongen monteras. Rustar mig för sommar och sol. Tittar inte på termometern på morgonen, bryr mig inte om att det är kallt och vill inte veta hur många minusgrader det är ute då, egentligen. Kontorssemesterlappen som varit försvunnen i över en månad har kommit till rätta, igen vet var den varit. Snabbade mig i alla fall att lägga till höstledigheten då det är dags för familjetrippen söderut. Skönt att ha något att se fram emot då sommarsemestern denna sommar kan bli en smula oledig och innehålla okänt antal jobbtimmar. Men om man ska tänka så, så blir nog nästa sommar, 2014, snäppet värre... men dit är det länge och bättre att ta en sommar i taget.  

Av Soffan - 2 april 2013 13:03

Kom just på en sak; tänk om det inte alls var Costello jag blev så till mig över igår, skulle ju va lite pinsamt. Men å andra sidan lyssnade jag på Costello hela kvällen, efter programmets slut, bara för att, och känner mig nöjd med det.

Av Soffan - 1 april 2013 21:58

En tv-serie som avslutar sitt första avsnitt med Elvis Costellos gamla låt "Watching The Detectives" kan aldrig vara fel, eller... dvs har just titta på första avsnittet av Elementary och fann det, underhållande. 

Måste helt klart lyssna mer på Costello, hade inte glömt av honom, bara inte lyssnat på mycket länge, men nu är det dags... och kan ju göra det medan jag beundrar mitt nya bord, mitt onödiga, men mycket fina lilla bord. Utflykten idag bar frukt, så att säga, och jag är himla nöjd med resultatet. Nya stumpor, en blomhylla, lilla bordet och en ilsket brandgul tröja, är hur nöjd som helst, men så hade jag ju hade trevligt sällskap oxå.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards