Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 13 maj 2013

Av Soffan - 13 maj 2013 21:55

Hm, hur jag än tänker på det jag tidigare skrev så blir det fel... det där om cykel o Hultsfred... Tyckte ju hon skulle ha en cykel, att det var dags, även om hon vart rätt arg redan inom några sekunder, eftersom det inte var lika lätt att lära sig cykla som det verkade vara för Lotta på Bråkmakargatan. Lotta tog ju bara cykeln och drog... typ.


Hunden lurade mig föresten, han hade inte ett dugg bråttom ut, för egen del. Han hade bara brått ut att lukta efter hundtjejer. Tack om lov tjuter han i alla fall inte som grannens jycke, utan är mer diskret och noggrann, i sitt maniska sniffande. Finns nog inte ett enda grässtrå som inte nosats in och checkats av. Men det verkar ta på krafterna, för nu gubbsnarkar han så de dånar.

Av Soffan - 13 maj 2013 20:36

Föreslog idag en kollega att bära kilt i morron pga otrevlig cykelolycka. Konsulten ojjade sig och övriga kollegor himlade me ögonen... Undrar om jag kommer att ångra det i morron? Fast tycker nog ändå att de e rätt käckt me gossar i kjol... haha.


Annars så har det vart en sån där dag man gärna hoppat över. De mesta har gått en smula fel, allt från telefonsamtal till motorstopp och hett kaffe utan mjölk. Annat var de igår, då var de räkmacka för en bra bit över hundringen, musikal på Göta Lejon o gassande sol, i huvudstaden.


Men nu tillbaka till vardagen, lilla vovven vill gå ut, NU! Verkar inte ens få kolla klart på 100% bonde... och jag som vill se Elementary, gärna från början. Men men... inte då.


Åh, i lördags köpte jag för andra gången nånsin en cykel åt dottern. Den första fick hon när jag valde bort Hultsfred en sommar... och den andra alltså nu, som försenad present. En rosa, hur fin som helst. Barnbarnet hittade oxå en hoj, en riktig godsak, även den rosa med jordgubbar på sitsen och cykelkorg. Men hon var jätteduktig och accepterade att det var hennes mammas tur att få en cykel. Nästa gång blire annat.. :)

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards