Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 27 maj 2013

Av Soffan - 27 maj 2013 21:13

Firardag me fika igår hos mamma och heldagsmötesdag idag på Pylonen me fika o mat och sen årsstämman för HSB Dalarna me fika o mat... går sådär de här... och i morron är det en ny kalasdag. Som jag ser fram mot. Livet är lite hårt just nu och det känns som om jag ligger efter med precis allt. Har inte ork till dom där stora grejerna men städade i alla fall väskan när jag väl var hemma igen igår, för att ladda om den för en jobbvecka. Insåg att det går i oanade mänger me prylar i en väska... tre nyckelknippor, tre olika plastkortshållare, kamera, extern hårddisk, snytpapper i massor, busskort, visitkort, nässpray, karta med hosttabletter, sladdar till mobilladdare o till kameran, två mobiler, hårspännen, okänt antal obegagnade hundbajspåsar, en halvstor docka klädd i kläder som mamma sydde på 60-talet som barnbarnet stoppat ner i väskan, stumpor, säkert sju pennor, karta över Stockholm, Morsdagspresenten, nyckelring från Hard Rock Cafe vid Niagara Falls i Canada, plåster... osv... glömde glasögonfodral o säkert en hel massa andra grejer... Allt åkte i väska igen, förutom dockan som jag lovat barnbarnet att bädda ner i docksängen. Vilket påminner mig om att jag måste göra oxå innan hon ser att jag slarvade på just den detaljen. Hm, kom just på att det vart en del fika hos dottern oxå... och barnbarnet visade stolt upp sin nya cykel. Hade en bra dag igår o en stressig idag så om man slår samman dem, så är allt egentligen himla bra.  


Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards