Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 31 maj 2013

Av Soffan - 31 maj 2013 22:41

Sista maj, snart sommar på riktigt och tre nya pelargoner har flyttat hem till mig. Rymde hastigt från jobbet idag, faktiskt egentligen i normal slutajobbtid, dvs fredagsnormal för andra, men kanske inte riktigt för mig... för att ägna mig åt mattköp med mor och hm, pelargonköp, vilket inte var planerat. Men rackans va fin de är och gott luktar, i alla fall, en av dem. Mattorna är än så länge bara på hemlån, men hittade flera som jag kan tänka mig att ta hem. Tex att ha en "vit" matta i köket framför diskbänk o spis är ju så där lagom jobbigt. Händer ju att jag tillagar något ätbart ibland och det händer då ibland att jag tappar något oxå och så äter ju lilla vovven med förtjusning allt på mattan. Serverar sig själv där så att säga... Högtrycksvätt och sedan vanlig maskintvätt brukar hjälpa, men den blir ju lixom aldrig riktigt vit igen... och de va väl bra argument för att jag ska kunna få köpa mig en ny, i alla fall, köksmatta, eller?

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards