Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 1 juni 2013

Av Soffan - 1 juni 2013 21:28

Tänkte berätta en hemlis; the future is coming, soon....

Av Soffan - 1 juni 2013 17:43

Morronhumöret blåstes bort i ett kick med Mconaldsfrukost, dubbel protion, minst. Men vet nu att jag inte ska beställa toasten nån mer gång. Den nya varianten va inte god nog, åt mig, men äggröran var helt godkänd. Tråkigt nog fick man inte riktigt kombinera som man ville, så pannkakan tar jag nästa gång. Men hur gärna man än vill så går en frukost på donken inte att jämför med en på Cora´s...


Fick i alla fall fasligt mycke ork av frullen, så det vart en tur till Granngåden för inköp av jord och gräsfrö... och så en vända till, till Granngården för att köpa ännu mer jord och vattenslang och annat man behöver när man ska greja i trädgården, dvs när jag agerade arbetsledare, eller kanske slavdrivare, och andra jobbade. Jag glömde ju till och med att ta på mig mina nya fina chockrosa jobbyxor som dottern lämnat i min vård. Hålen efter träden är i alla fall nu fyllda med jord och frön, vatten har tillförts och jag vet att jag inte borde säga så här, men lite regn skulle inte skada.


Blev bara ett enda impulsköp idag, en tvättmaskin, fel modell egentligen allt fel, men ett bra pris kan få även mig att omvärdera mina beslut. Vart ingen 33cm frontmatad utan hög AEG toppmatad. Men det blir nog bra de oxå. Grannen, som fick hjälpa till o bära den nya, ärver den gamla. Återvinnig. 

Av Soffan - 1 juni 2013 09:12

Först efter att jag har varit iptelefonlös i ett år har någon klagat och då insåg jag att telefonen inte bara hade sladden urdragen, vilket jag egentligen visste, men den var trasig oxå. Så köpte en ny igår på lunchen... och de va ju som vanligt bara att betala, bära hem o stoppa i sladdar o ringa, eller hur? Näää, som vanligt efterfrågades nån kod?? Vadå för kod?? Käre nån, HUR ska man veta och kunna rabbla upp nått sånt, det är ju helt omöjligt! Har ju bytt abonemang fler gånger än jag bytt bil och flyttat, vilket inte innebär få gånger... Fick ju ihop en hel 125? liters säck med överblivna prylar från Telia redan i förrförra helgen, tror jag de var. Undrar om dom vill ha tillbaka allt? Fast då hade ännu ingen klagat över telefonen... då var det och är fortfarande så att min trådlösa skrivare inte vill vara självständig och trådlös. Har säkert nått o göra me Telias svarta låda de oxå. Kräver sladd och att vara bunden till just en sladd. Irriterande. En till sak som oxå är irriterande, det är fåglar och snokar på min balkong. Vad tror dom att jag gömmer i mina blomkrukor?? Eller hoppas verkligen att det är fåglar och inte nått annat. Jag som skäller över vårt buskage på gården, vårt råttbuskage. Har visserligen inte sett en råtta där på flera år, sen nån av grannarna slutade slänga ut mat på komposten... men ändå.


För att lugnar er och ursäkta mig själv, jag är bara lite hungrig/grinig, fiskarna är mätt, lilla vovven är rastad, mätt och belåten... dvs snarkar som vanligt, jag har bara haft en lite irriterande start på dagen.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards