Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 16 juni 2013

Av Soffan - 16 juni 2013 14:00

Felkod 10E, härligt! Vet inte vad det betyder, för någon har vattnat manualen till tvättmaskinen i källaren så den möglat, men nått fel är det i alla fall. Så snabbvändan i tvättslugan har blivit långvändan gånger hundra, minst. Lilla hunden ogillar när jag springer fram o tillbaka hela tiden, men när jag väl sitter ner då snarkar han ju i alla fall bara hela tiden.

Börjar bli hungrig oxå, planen är att äta något annat än frukost en gång till idag, så det blir till att ge sig ut, mot maten. Velar mellan den enkla varianten, i påse eller in till skafferiet. Ska fundera ett tag till, tills nästa gång jag ska ner o greja i tvättstugan. Jagade föresten igång grannen oxå idag, med föreningsarbete, sånt som inte var kul igå, o inte idag o troligen inte i morron heller. Men jag har i alla fall delat ut all information som jag skrivit samman inför jobbet som ska utföras, snart.  


Av Soffan - 16 juni 2013 09:47

Det finns miljoner tips om hur man fixar drömkroppen... men troligen ingår inte tipset att äta gofrukost med te o rostad macka med ost o marmelad. Sen beror det ju i och för sig vem drömkroppen sitter på, om man ska ska fixa sin egen eller fixa annan, typ.


Klockan är inte ens tio än och jag har skubbat på i flera timmar. Städar, och det går till så här; jag hittar en pryl, låt säga ett block med postitlappar... jag bär den dit där den borde vara, där hittar jag en tandboste som borde finnas i badrummet alltså bär jag dit den, i badrummet kom jag på att det inte går att stänga skåpet, tittar på allvar varför, ser att det beroer på att en låda med pryttlar som stär där är lite för stor, river ut allt, hittar gamla datum på saker, går till köket med dem, öppnar diskbänksskåpet och slänger i sopen, ser då att komposten börjat leva eget liv... snör ihop påsen, har inga utekläder på mig än, letar på utekläder går ut till sophuset o slänger... in igen, minns inte vad jag gjorde senast, börjar därför om, men vill ju äta frukost oxå, ska tina mackan, ser att micron är ofräsch... osv...Men nu är jag mätt i magen, hunden rastad och sover igen, tvätten är sorterad och ska kanske tvättas, nån dag, Kollar lite på Greek, och slappar inför resten av dagen. Den kan helt omöjligt gå i samma takt, för de orkar jag inte... eller hm, vill inte. Har ju violdag idag ju, om jag inte ska fara iväg och jobba några timmar.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards