Utan spaning - ingen aning

Direktlänk till inlägg 17 juni 2013

Argargarg o sen deppig

Av Soffan - 17 juni 2013 20:07

Ibland blir det bara lite för mycket, som idag. Man tror ju att man når fram till andra människor när man har bra och genomarbetade argument o så, eller man vill ju gärna tro det i alla fall. Har idag fått bekräftat att fallet inte var så. Deppar och kostar på mig att sura, rejält. Orken tog lixom slut, igen, Olyckligvis en halv vecka för tidigt.

Men solen skiner och hunden har förlåtit missödet med svansen i datorn. Mamma är hemma igen, tror jag, me alla tår i behåll och jag har fått ett fint rumsbord av en granne, som jag visserligen fick att gråta igår... men på nått vis visade jag mig vara god och snäll nog att ge ett bord åt. Fick en minivävstol oxå av bara farten. Misstänker att priset kommer att komma tids nog i form av källarförrådsröjning. Men den dagen den sorgen... är ju lite tarv på nytt förråd oxå, så känns ju dumt att inte hjälpa till oxå.

Men sen är det en till sak oxå, nu har jag varit in i så många andras förråd att jag nästan får ont i magen över mitt eget. Jag har i och för sig inte i närheten lika mycket prylar, men så är jag ju 30-40 år yngre oxå... så jag har ju tid att samla. Eller att göra precis tvärt om och börja med det redan nu. Känns jobbigt bara att sälja grejer, enklare att köra till "tatillvaran"... eller så bara luta sig tillbaka och strunta i det, precis just nu i alla fall.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soffan - 11 november 2019 14:27

Ännu ett år har gått och jag har inte riktigt kommit igång, än. Men snart så - plötsligt händer det. Men om man återgår till idag; det snöar, är kallt och måndag. Återkommer när jag är en smula mer positiv. ...

Av Soffan - 16 juli 2018 17:12

Har fått frågan mer än en gång det senaste året...  - Åh, hur gåre me bloggen? Och det är väl så här, de har inte gått ett enda smack, typ. Jag har gjort mycket annat, men inte sånt här. Bytt jobb har jag däremot gjort och fått mina pelargoner att öv...

Av Soffan - 28 februari 2017 21:14

Hajen Lydia lever och jag likaså... hon rör lite mer på sig bara. Själv är jag ju bara upptagen med jobb. Fast o andra sidan har ju hon ett jäkla slit med att simma omkring överallt, hela tiden, med en sändare på sig. Fast det är väl egentlingen inte...

Av Soffan - 31 maj 2016 21:01

Helt underbart. Pajleverans via balkong, andra våningen. Det gäller att "välja" sina grannar...  ...

Av Soffan - 6 april 2016 09:36

Om hunden kunnat prata skulle han tveklöst skyllt sin sovmorgon på mitt nattliga hostande de senaste nätterna, men se den gubben går inte. För i natt har jag nästan sovit mest hela tiden, utan kvävande hostattacker flera gånger i timmen. Så jag, för ...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards