Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 20 juni 2013

Av Soffan - 20 juni 2013 23:18

Suck ibland blir de bara fel. Skriver o så slinter jag o då försvinner allt jag skrivit. Surt. Men strunt samma, för nu är de dags att ropa på lilla vovven, för de är dags att gå o sova, på riktigt. Inte ligga i soffan o snarka, som vissa av oss gör.

Så, tack o gonatt. Och snälla.... jag vill verkligen inte vakna innan fem i morron... burriga.

Av Soffan - 20 juni 2013 17:46

För första gången på många år lämnade jag kontoret i halvtid, alldeles precis när jobbdagen var slut. Skönt, men, jag var inte jobbklar. Men det lär ju komma en måndag, igen, som vanligt, men dit är det lääääänge. Hämtade barnbarn på dagis, eller förskola som de ju heter... vi tog tid på oss att komma in i bilen, många stenar o blommor som skulle med. Sen hem i rask takt, o innan dess hämta upp lilla vovven, hon har många grejer som måste ses till här hemma. Burken med min farmors gamla halsband måste tex sorteras om, minst varannan vecka. Tyvärr däckade jag nån timme med fantomskallebang, men jag var himla fin när jag var redo att resa mig igen, pyntad och fylld med allt i smycksväg som gått att finna i mitt hem.


Har föresten lite otur med mina mobiler, båda har samtidigt drabbats av lusten att stänga ner o avsluta samtal, lite hur som haver. Skulle försöka ta emot en inköpslista nyss från min mor... fem samtal på den ena mobilen och tretton på den andra, sen så, då hade jag fått ihop matlistan. Jag har nån gång nämt och beklagat mig att telefonen slår ifrån, men nu är det skarpt läge. Tappade dessutom bort en av dom under tiden jag försökte sammanställa shoppinglistan, i kylen. Tack o lov lät den där inne ganska snart efter att jag tappat bort den. Fast o andra sidan är det ju kallare ute en vanlig vinterdag... jaja, lär väl iaf snart köpa mig en ny ringpryl. Men nu, slappa några minuter till, sen, hämta brorsbarn och handla...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards