Utan spaning - ingen aning

Direktlänk till inlägg 25 juni 2013

Tisdag i jultakt

Av Soffan - 25 juni 2013 21:20

Om gårdagen var snärjig, så var dagen idag rena julafton, eller snarare dagen innan julafton. Och om man inte vet vad det innebär så tänk; stans enda leksaksaffär dagen innan jul, lägg till en dos snöyra, hysteri och sakerna man beställt på nätet hann inte komma och det man beställt är slut på den lilla lokala butiken, typ, så har dagen varit på ett ungefär... kan kanske annars kallas kaos. Men har samtidigt ändå besvarat ett mail var annan minut och korrigerat och kontrollerat inkomna trafikbeställningar och idag hann jag med att ta lunch oxå, så det är rätt ok ändå. Kan bli värre... och det är kanske det som kommer i morron? Men det är länge till i morron... innan dess hinner jag både läsa bok och sova. Sen är de ju så att jag gillar ju jul, så även om det är slitsamt, är det bästa tiden på jobbåret.


Det som däremot är lite oroande är att när jag väl har fått upp farten, som nu, då händer det skumma grejer oxå. Är inte säker på hur det gick till, men lyckades på nått sätt beställa tid hos en frissa... Har inte hänt på några år och det är precis lika läsligt som att gå till tandläkaren. Hinner troligen avbeställa och krångla innan det är dags, kanske till och med klippa av lite hår själv oxå, men ska göra mitt bästa att hålla mig till planen, dvs verkligen ta mig till frissan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soffan - 11 november 2019 14:27

Ännu ett år har gått och jag har inte riktigt kommit igång, än. Men snart så - plötsligt händer det. Men om man återgår till idag; det snöar, är kallt och måndag. Återkommer när jag är en smula mer positiv. ...

Av Soffan - 16 juli 2018 17:12

Har fått frågan mer än en gång det senaste året...  - Åh, hur gåre me bloggen? Och det är väl så här, de har inte gått ett enda smack, typ. Jag har gjort mycket annat, men inte sånt här. Bytt jobb har jag däremot gjort och fått mina pelargoner att öv...

Av Soffan - 28 februari 2017 21:14

Hajen Lydia lever och jag likaså... hon rör lite mer på sig bara. Själv är jag ju bara upptagen med jobb. Fast o andra sidan har ju hon ett jäkla slit med att simma omkring överallt, hela tiden, med en sändare på sig. Fast det är väl egentlingen inte...

Av Soffan - 31 maj 2016 21:01

Helt underbart. Pajleverans via balkong, andra våningen. Det gäller att "välja" sina grannar...  ...

Av Soffan - 6 april 2016 09:36

Om hunden kunnat prata skulle han tveklöst skyllt sin sovmorgon på mitt nattliga hostande de senaste nätterna, men se den gubben går inte. För i natt har jag nästan sovit mest hela tiden, utan kvävande hostattacker flera gånger i timmen. Så jag, för ...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards