Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 12 juli 2013

Av Soffan - 12 juli 2013 20:02

Några få minuter vart 90 innan jag var klar o redo för semester. Men nu så, nu är det bara att luta sig tillbaka o ... hm, vänta på när första samtalet kommer. Det är lite svårt att lämna stället innan allt är klart, på riktigt. Men hade jag väntat på det, då hade inte blivit nån ledighet alls i sommar.


Så nu sitter vi här, lilla vovven o jag, i varsin ände på soffan. Han vilar lite mer än mig, eller det låter mer om honom i alla fall. Jag tittar på repris av Hart of Dixie, väntar på True Blood, även om jag tjuvkikat redan... Blir en bra kväll det här. Har även lyckats få nya skåpet på plats, var lite tungt att bära. Men nu står tv på plats och dammet ligger och väntar. Funderar just nu mest över vad jag ska göra med dotterns sterobänk, så som det hette förr. O det inte längre passande glasskåpet som hörde till förra bokhyllan som kraschade i samband med vattenskadan för några år sen. Men nu har jag ju lite tid på mig att fundera i alla fall.

Av Soffan - 12 juli 2013 16:21

Panikstädar skrivbord, slänger "hemliga" papper i dokumentförstörartunnan, vattnar blommor - mina och andras - hittar saker jag borde åtgärdat för länge sen och annat jag borde slängt för länge sedan, bröt tumnageln så det blöder... stress o stress... inte direkt lugn i fin, så som jag gärna vill vara när det är dags för semester, för nu är det bara minuter kvar. Ska bara byta lösenord, så jag har nått att glömma bort innan måndag igen... hm. Känns ju smart... men men, så får det bli. Är nog tusan ensam här nu, verkar det. Eller det är nog nån som trampar en våning upp... men nu, nu är det dags.

Av Soffan - 12 juli 2013 11:38

Svårt att tänka på annat än mat just nu. Det är lunch, nu, har ingen matlåda och kylskåpet innehåller inget som är mitt och samtidigt ätbart. Men det ryktas om fika på em...

 

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards