Utan spaning - ingen aning

Direktlänk till inlägg 13 juli 2013

Slapplördag me skogsfrulle

Av Soffan - 13 juli 2013 15:15

Sol och värme, kan det bli bättre? Jo, just ja, semester oxå, samtidigt, det är ännu bättre. Fast egentligen är det ju bara ledig helg idag, så jag har en hel dag till på mig att vila mig iform inför när semestern startar på riktigt. Kan behöva det, för som väntat gör sig skallen lite påmind och får mig att ynka. Men med lite vila så går det till sig.


Sov faktiskt längre o bättre än på länge i natt oxå. Vaknade i lagom tid, och inte fyra. Tog en tidigt tur ut i skogen för frukost hos far. Solade lite och kollade på knasiga hönor o söta kycklingar. Hunden jagar fortfarande inte hönsen, men småtupparna va himla nyfiken på bamsens svans. Den är inte lång, men helt klart spännande. Men det tar på krafterna att vara familjehund och åka på skogstur... så lagom i lunchtid begav vi oss hemöver. Mot sval lägenhet, balkong, kladdkaka och mat.


Hunden snarkar i alla fall nu, om nån undrar. Han vill inte eller kan inte begripa skillnanden mellan att vara i solen och i skuggan. Han pressar i solen och halvt storknar... Först flåsade han o led i skogen o sen när vi kom hem, då rusade han raka vägen ut på balkongen och slängde sig i solstolen, men nu har han alltså slocknat totalt på rumsgolvet. Lyfte bara lite på huvet nyss när, måste ha vart, brandbilarna som dundrade iväg. Fast nu låter det från flera håll... Trist om det hänt nått illa.


Ser dock att molnen hopar sig, vad är de här? Ska ju vara sol nu, hela tiden... och jag som inte badat än. Men hur va de nu då? Har ju inte ens börjat semestern än, på riktigt... masar mig således ut på balkongen igen, till boken och vilar mig iform inför vad som än må komma i min väg här framöver...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soffan - 11 november 2019 14:27

Ännu ett år har gått och jag har inte riktigt kommit igång, än. Men snart så - plötsligt händer det. Men om man återgår till idag; det snöar, är kallt och måndag. Återkommer när jag är en smula mer positiv. ...

Av Soffan - 16 juli 2018 17:12

Har fått frågan mer än en gång det senaste året...  - Åh, hur gåre me bloggen? Och det är väl så här, de har inte gått ett enda smack, typ. Jag har gjort mycket annat, men inte sånt här. Bytt jobb har jag däremot gjort och fått mina pelargoner att öv...

Av Soffan - 28 februari 2017 21:14

Hajen Lydia lever och jag likaså... hon rör lite mer på sig bara. Själv är jag ju bara upptagen med jobb. Fast o andra sidan har ju hon ett jäkla slit med att simma omkring överallt, hela tiden, med en sändare på sig. Fast det är väl egentlingen inte...

Av Soffan - 31 maj 2016 21:01

Helt underbart. Pajleverans via balkong, andra våningen. Det gäller att "välja" sina grannar...  ...

Av Soffan - 6 april 2016 09:36

Om hunden kunnat prata skulle han tveklöst skyllt sin sovmorgon på mitt nattliga hostande de senaste nätterna, men se den gubben går inte. För i natt har jag nästan sovit mest hela tiden, utan kvävande hostattacker flera gånger i timmen. Så jag, för ...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards