Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under juli 2013

Av Soffan - 8 juli 2013 12:36

Lunch och så lite rast, har bråda dagar nu. Gäller ju att hinna städa skrivbordet oxå, och vet man inte hur mycket, då kan man bara ta en tur runt i korridoren och kika in hos de som redan gått på semester, dom har himla tomt på sina bord. Kommer aldrig att bli så tomt på mitt... är ju lixom mitt uppe i mesta jobbet precis just nu.


Så här såg det inte ut i morse, för då tog jag sovmorron... utan i onsdags, tror jag...

  

... tomt och ödsligt... men vad kan man begära strax innan sex på morron?


Av Soffan - 6 juli 2013 10:24

Hur gärna jag än vill, så håller inte alltid talesättet; det är tanken som räknas... Har testat och knixat, men det hjälper inte, städning och fönstertvätt hör till undantagen, det blir inget bättre av... det är tanken som räknas. Surt, men bara för att man viker sig en gång innebär det ju inte att teorin/talesättet kan testas igen, i andra situationer. Har därför påbörjat vårtvätten av fönster, eller har snarare tvättat köksfönstret så att solen kan skina in, när den vill, på pelargonerna som fick flytta in till köket. Vart ett fuskjobb, men men... så nu återstår bara resten. Fast det var ganska enkelt att påbörja det här projektet just idag, för ganska snart får jag avbryta det hela och åka på kalas och dessutom är det snart semester, o inte vill jag då tvätta fönster då. Då har jag säkert minst 50 böcker att läsa ju...


Gjorde en annan sån där grej här om dagen oxå, när jag var hemma och kompade, inte för att slappa eller för lek med barnbarn, utan jag hade en hemmahunddag pga kontorsstörningen. Då städade jag, eller de gjorde jag inte riktigt, utan sorterade i garaget. Vart tre vändor till tippen och bilen går nu att köra in utan att något nuddas eller riskerar att vicka. Så nästa gång när andan faller på, då ska jag testa att städa garaget oxå. Dessutom ska jag ta reda på vad som läcker från bilen...


Men nu, tillbaka till köket och oredan jag ställt till med där, ommöblering och fönstertvätt och omplantering av diverse skyddslingar. Blomjorden från torsdagskvällens vicketippa är borta och mattan är nog bara att slänga, men det blir bra det här. Har bara lite problem med var jag ska förvara mina återvinningspyttsar...

Av Soffan - 3 juli 2013 20:02

Floppade med äggkokningen idag oxå, men man kanske inte räkna med annat när dagen börjar 04:15 av att några sablans skator slåss på fönsterbläcket. Är ju tött nu, och allt beror på att nån, det är ju aldrig nån speciell, utan just nån, som sopdumpat oss. En sån vedervärdig handling leder, alltid, utan undantag, till att måsarna kommer och sliter o drar o slåss o skriker o bajsar o käkar sopor, precis överallt. Fy för den, nån, som sopdumpat oss. Äggen vart för övrigt nästan grön. Och som om det inte vore nog så hör jag ända hem hur hurtisarna hurtar och skuttar på fotbollsplan... stressande. Passerade dessutom just en rubrik om hur man nådde Raka vägen till en platt mage. Orkar inte läsa, men misstänker att metoden inte innebär ihopklämmande stortrosor, godisfri kost eller att man ligger platt på mage... utan att metoden innebär svett och andfåddhet. Hm, finns de nått som heter så, ser så konstigt ut? Menar ju inte att jag fått en and... Måste äta, snabbt... hjärnan har nog pajjat. Tror inte en till 12-timmarsdag är nått jag behöver. Behöver däremot fundera över om jag verkligen behöver femton par skor ståendes innanför dörren.

Av Soffan - 1 juli 2013 20:02

Fick 10 rätt av 10 möjliga, har koll på 90-talets hetaste supermodeller. Skönt att man är bra på nått i alla fall. Gav dock inte samma tillfredställelse som är jag klådde en tvärsäker kollega i en smarttest... eller knastest... dvs ett IQ test eller när jag vann över en annan kollega i kromade bilemblem.

Å andra sidan trodde jag nyss att jag fick post när det i själva verket var mitt äggkok som gick över styr... eller snarare spred sig över hela spisen, men det är ju så lätt att höra fel. Har ju knappt nått alls med erfarenhet och van att göra. Enklare att käka en macka, den varken bränns eller kräver tillagning.


Jaha ja, så fick vi se "ena lita kula mä ba dalana på".... å nu ska sluta kolla på tv och loppisprogrammet, ta reda på mina över- och sönderkokta ägg och plocka upp boken igen.


Föresten; härligt med grannar med kass hörsel och telefon på balkongen. Inte mycket till privatliv då inte, deras alltså.

Av Soffan - 1 juli 2013 16:08

Måndag; överfullt skrivbord, smockfull inkorg, kass matlåda, ont i halsen, jakt på oskyldiga små dubbleringsturer, tidtabellskorrektur och samlingstabeller från underjorden, överklagan, svt utanför fönstret, ingen födelsedag på kontoret dvs inget fika så långt ögat kan nå. Annat var de det igår, då fikades det och byggdes med lego med farmors finaste halsband om halsen och alla dockor i knät. Många sandkakor bakades, bästa boken fick några timmar av mitt liv och gungade gjorde vi oxå, dessvärre även jag. Så nu vet jag på allvar var förra sommarens gigantiska blåmärke på låren kom ifrån och M kommer att veta i morron om hon inte redan är blå. Undrar när det ska göras gungor för en smula bredare rumpor? Hamburgare käkade vi oxå, barnbarnet, vännen M o jag, med tanke på gungor och min kassa matlåda idag. Åh, det vart ju två fikor till oxå igår, en i skogen med far och en vid matleveransen hos mor; absolut läge att fundera över bredare gungor tills när ute- och lekplatsen ska rustas.




Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards