Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 6 augusti 2013

Av Soffan - 6 augusti 2013 19:33

Börjar bli lite vimsigt det här med olika veckodagar, men är rätt säker på att dagen igår var dagen då barnbarnet käkade grovbrödsostmacka till frukost och cyklade på sin springcykel genom samtliga vattenspridare på ett ställe där man säkert inte får cykla, när jag vattnade blommor. Hur kul som helst i alla fall. Det vart inget bad, men som sagt, inget fel på vattenspridare om man passerar dem tillräckligt många gånger. Vi lekte i lekparken oxå, som inte är öppen för lek. Lilla hunden avslöjade mig i morse när han absolut vill in genom den stängda grinden, där ingen alltså borde gå in. Men han gillar oxå att hänga där.


Och idag är dagen då jag hämtade farmors gamla cykel från Mili däck, som fått nya däck och blivit så fin. Men att cykla hem den i kort snäv kjol var "sådär", så de vart till att gå. Tror inte hunden misstyckte heller. Var väldigt varmt och kvavt på morron. Har inte cyklat med honom springandes heller... men ska absolut prova, sakta och försiktigt. Är inte säker på hans hälsa för såna övningar.


Lånade ut min bil igår oxå och istället fått en caddy till låns, så idag har vi, grannen K med gips och kryckor och jag, hängt på tippen. Inte bara kört dit skräp utan även släpat hem kompostpåsar till hela ligan i bostadsrättsföreningen. Kom även nyss på att jag glömde en kartong med saker som skulle sorteras, ståendes på en trapp där. Hoppas dom har glömt det till nästa gång jag ska dit. Är dock rädd att de finns risk att det finns någon där som både minns och är långsint...


Åh, dagen har ju naturligtvis även innehållit balkongfika och snart kommer dagen även att innehålla regn och åska... är inte säker, men det låter åska redan nu, utan regn. Men det kan lika gärna vara nån granne som grejer med nått... vilket är mycket troligt.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards