Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 12 augusti 2013

Av Soffan - 12 augusti 2013 11:25

Barnbarnet hyschar mig isket... inte nog med att jag inte kan vara tyst, jag sitter i vägen i soffan oxå. Hon tar sitt läsande på allvar. Berättade jag att hon läser True Blood, den svenska översättningen, den som inte var bra... Fast nu övergav hon mig för att hämta lilla vovven som oxå måste lyssna på boken hon läser ur. Är inte säker på att han vill, eller rättare sagt hör att han inte är pigg på det. Men vill inte åhöraren komma till föreställningen - då förflyttas föreläsningen till åhöraren...


Innan mina böcker sorterades i läsvärt och inte, skalade hon kritor och packade för att resa till Paris, tror jag. Är inte säker... men mer säker är jag på att det blir kalas idag. Vi är laddad och längtar, men innan dess ska vi äta mat, och idag blire ungsfisk me räkor. Fast barnbarnet hävar nu att sånt vill hon inte ha i sin mage, men vi får väl se...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards