Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 13 augusti 2013

Av Soffan - 13 augusti 2013 22:28

Har just blivit varse att jag vare sig behöver fundera över slukhål eller fästingar - har fullt upp med grannarnas mjölbaggar. Just nu borde jag beläggas med googleförbud på samma sätt som när lokala köpförbud införs på tex böcker, servetter eller påslakan, innan jag drabbas av panik och slänger allt, utifall. Har inte hittat ett enda levande liv, än. Men tänk om de finns i skarvarna i skåpen? Äckelpäckel oavsett! O nu hittade jag ännu en skäl att bygga om i köket, förutom att jag behöver ett smartare/fungerande återvinningshanteringssystem i köket.

Av Soffan - 13 augusti 2013 20:37

Menar inte alls att klaga, men har inte träffat på en endaste fästing än i sommar. Fattas lixom nått att vara orolig för... kan slukhål vara nått? Finns det såna här oxå? Kommer i alla fall att oroa mig för det tills jag googlat på vad de förekommer nånstans. Jäkligt läskiga är dom i alla fall.

Av Soffan - 13 augusti 2013 11:30

Det landade fisk i magen på oss båda igår, men inte helt friktionsfritt och slutligen vart det efterrätt för oss båda oxå. Har ännu ingen matplan för den här dagen. Tror jag ska köra på säkrare kort idag, dvs igen fisk i geggig röra i all fall. Men nu nyser jag så förskräckligt att mat är inte riktigt de enda jag tänker på. Är ju snart slut på semestern och skulle vara lite typisk om jag klarat mig från snuvor hela semestern ända tills nu. Har lixom inte tid me snuva och jobbet ringer o ställer en massa frågor...


På agendan idag står förutom att titta på Nicke Nyfiken; att städa och torka golv men innan dess RÖJA i RÖRAN, dvs inte rensa i röran. Önskar dock att läget vore de sistnämnda. Och som om det inte vore nog, så måste jag knalla till skafferiet och skicka tillbaka ett antal böcker som jag glömt att avbeställa från diverse bokklubbar. Slavputte är vad jag är, eller har varit. Men har man semester, så har man.


Lilla hunden är inte riktigt i balans än sen gårdagens utbrott. Han blev nyss förbaskad på posten till och med. Och de vart ju i och för sig jag med, för det var ju då jag upptäckte att jag fått böcker jag inte vill ha.


Men om man återgår till röran, så går det nu i alla fall att ta sig in i förrådet, bådar gott för att få fönster målade även där inne i kaoset. Eller snarare trots kaoset.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards