Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 6 september 2013

Av Soffan - 6 september 2013 19:39

Äntligen hemma igen efter att under en hel dag skapat mig merjobb samtidigt som jag svarat i telefon med onda armen och faktiskt även löst ett och annat problem. Har dessutom fått tyst på nya mobilen, inget jävla plingande nå längre när jag får mail. Får ju resplusstatistik nattetid, alla nätter, galet irriterade att vakna på grund av sånt. Har hunnit varit på tur och börjat fördela mina pelargoner oxå. Tror det är en bra strategi, ifall jag floppar med min övervintring så finns det kanske andra som gör det bättre.


Men än är det föresten ingen rast o ro och helg, har ett uppdrag kvar ikväll. Ska ut och tejpa för kung o fosterland, typ. För när kungen kommer på tisdag för att besöka landets äldsa teaterlada, då får trafiken minsann flytta på sig. Och så ska jag kanske bära ner balkongmöblerna i källaren, annars blir dom väl kvar i vardagsrummet till jul. Ångrar mig redan, att jag städade av balkongen, men mattan var torr och lätt att rulla ihop och nån gång ska möblerna ju ändå undan. Helst innan snön, men nu vart det idag istället.


Åh, så där ja, nu kom jag ihåg att en god vän bett mig söka ett jobb oxå, i Nyköping. Skulle gärna vilja ha jobbet och ha honom som chef... men kollade just, det är över 20 mil från barn och barnbarn... o mor o far och goa vänner o lilla vovven. Men nära hav och som sagt, troligen ett jätteroligt jobb. Grubblabrubblabrubbla...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards