Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under oktober 2013

Av Soffan - 10 oktober 2013 20:21

Kul när det går bra för lokala företag...

Av Soffan - 9 oktober 2013 20:01

På fötter igen, utan snytpapper, men arg och stött. Men bortsett från det, mår jag bra. Vet nu att jag min vänstra arm lider av tennisarmbåge, vilket får ses som en prestation eftersom det enda jag gjort är att ta emot skäll, i telefon... många gånger, jag vet oxå att jag blir vräkt från mitt fina rum på kontoret, jag vet att jag inte vet vad jag ska jobba med framöver och jag har fipplat bort nått budgetpapper från hsb. Ligger alltså på topp, alla kategorier. Det har varit en lång rätt usel dag och det enda jag faktiskt längtar efter just nu är att gå o sova.


Var föresten på jobbet igår oxå, lite blek, men i alla fall där, och det var ungefär samma lika dag då oxå... ingen höjdardag, men ändå en smula bättre än idag. Så nu bara måste det blir bättre, menar det är ju ändå torsdag i morron och torsdagar ställs det ju vissa krav på, tex så ska det ätas pannkaka och så är det ju bara en tidig morgon kvar att stiga upp på tills det är dags för helgledighet. Och då ska det "fnulas" till en present till bästa dotterns födelsedag. Vill ju vara förberedd...

Av Soffan - 7 oktober 2013 10:23

Hunden knuffas och tar ingen hänsyn till att jag vill ha varmaste filten, över hela mig... och när jag somnar då har jag snabbare än en grisblink en nos i ögat. Kan inte säga annat än; han håller koll på mig.  

Av Soffan - 6 oktober 2013 21:24

Även om dottern narrade mig lite över mina utförda sysslor idag, så är jag mycket nöjd över att ha sorterat mina halsdukar; en låda med innesjalar och en med tjocka utesjalar, ingendera blandad med vantar och mössor längre och udda grejer så som en cykelmuff fick vara med vantarna. Högen som ska "någonannanstans" ökar i storlek för varje skåp eller låda jag öppnar. Mitt i alltsammans hittade jag plötsligt farmors gamla baskrar, en vit och en blå, bara att damma av och använda. Har föresten inte kunnat göra så mycket mer idag, har ju hela dagen kollat mig omkring via ett snytpapper. Men fortfarande inget halsont, så det är hopp om att det här är snabbt avklarat.

Fick fikafrämmande av grannarna K och B, här på kvällen oxå, med kort varsel, och nu är det ju så att jag har ju inte sorterat sjalar hela dagen, har tittat ikapp serien True Blood hela eftermiddagen, så när det ringde på dörren så var det stor brådska... Hann styra upp allt, nästan, men att jag har ett indiantält från 70-talet i vardagsrummet, de kan jag förklara, men gladast är jag att jag hann gömma undan påskägget, som är stor som 10-litershink. Barnbarnet anväder det till de mesta, men det ser lite malplacerat ut i vardagsrummet i oktober, utan godis. Eller?

Av Soffan - 6 oktober 2013 10:18

Tror jag har fått hamsterkinder, osynliga, men smärtsamma. Vart en ynkapyttelitensmula snuvig, snöt mig och tja, som ett brev på posten, ont i bihålorna, fast egentligen bara en, så ont i bihålan, alltid höger kind. Tur jag bara bär grejer nerför trappen idag... Håller på med ett smärre, men segdraget, förrådsprojekt. Fast just nu, eller nyss, ångrade jag ändå en körning till Erikshjälpen igår, för jag kollade just den lokala köp-o-sälj på fb. Folk säljer allt och än värre är - annat folk verkar köpa allt. Skulle kanske gjort mig lite slantar... men... nu kommer pengarna andra till nytta i stället. Gör inte inte ont att gynna andra heller. Gör bara ont i min kind. Har föresten sett en röntgenbild på min kind, tänder och bihålan. Bihålan hänger som en upponervänd alptopp ner bland tandrötterna, och det är det onda som jag väntar på nu, ont i tänderna. Optimism är mitt kännetecken idag...

Av Soffan - 4 oktober 2013 21:26

Här äre inget fredagsmys på gång... Det är visserligen soffläge, men absolut utan tilltugg... Dumma mage. Vem behöver en mage med sten i? Jag är ju tung nog ändå....

Av Soffan - 3 oktober 2013 21:01

Äntligen hemma igen. Verkar att blommorna saknat mig, ser ledsna ut - annars så är de bara törstig. Den jag glömde på balkongen har fått sig en flygtur, verkar ha blåst en del härhemma, eller?

Själv är jag mest bara trött och har problem med vilken kanal jag ska titta på; fyran eller femman? Har haft trivsamma dagar i huvudstaden med fint boende och varma bad. Käkat hm... abborre, vilket troligen var första gången på 40 år, åkt båt och badat bubbelpool... och konfererat och löst ett och annat problem osäljbara turer.

Av Soffan - 1 oktober 2013 16:21

Hm, lunch är ändå bara överskattat... men min kollega H, han har godis på rummet han, bakom en pärm på skrivbordet och han har gått hem... hehe.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards