Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under november 2013

Av Soffan - 17 november 2013 09:55

Är full av beundrar inför grannen K som varit uppe, långt innan tuppen, och tagit tag i flera veckors sparad tvätt. Undrar bara om jag ska berätta det för honom oxå? Kanske bäst så... för det är ju inte riktigt han som tvättar. För fy va ledsamt det är när man varit latmask och inte tvättat nere i källaren på flera veckor, först ger tvättunnan upp här hemma, sen tar det slut i skåp/lådor och slutligen blir hela tvättstugetorkrummet full. Förutom att det tar en evinnerlig tid att tvätta, vilket är skälet till tjuvlånade tvättiden, så är det jäkligt tungt att bära ner allt till tvättstugan oxå. Gnällgnällgnäll... MEN solen skiner, lilla hunden är snaggad intill oigenkännlighet, blommorna har fått sin fredagsvattning, idag, jag är trött men mår bra, ögat har läkt och kakorna är nästan slut, tack och lov.

Av Soffan - 15 november 2013 19:37

Glass och O´hoj... kvällsmaten är välkänd och beprövad. Hade lixom inte lust att använda spisen idag, men i morron kanske.


Var till Vikmanshyttan med mor igår för att hämta hem våra årstavlor, dvs två lika men var sin, från Konstklubben och helt oväntat vart det ett lite dyrare besök än tänkt, för mig, men ack så nöjd jag känner mig. Väl hemma tog jag mig en funderare, men nää, jag är fortfarande nöjd. Och betala, det ska jag ju ändå inte göra på ett bra tag.


Och idag tog det äntligen slut på saker/papper på kontoret, inne på det rum som varit mitt "planerarhem" i nära elva år. Känns lite halvjobbigt, men nu är flytten ett faktum och det är ju inte så långt jag ska bege mig, bara tvärs över korridoren, dvs ett lite steg för mig men stort för verksamheten. Jag får gå till vänster istället för till höger från och med tisdag när nya möblerna kommer och det är dags att bli kontorssambo. Många nymodigheter på gång och mycke nytt att lära inför trafikstarten hösten 2014.

Av Soffan - 14 november 2013 16:24

Har plockat och burit halva dan. Inte mycket kvar av mitt kontor nu. Istället blir det nu några dagar utan rum och i nästa vecka inleds nästa fas; kontors sambo, med en godisätare...

Av Soffan - 13 november 2013 20:19

Efter en lagom jobbig tolvtimmarsjobbdag är det gott med en bytta stärkande kvällsmat, nogat-flingor kan väl aldrig vara fel? Har tagit hårt på krafterna att städa och röja bland pappershögar som vuxit fritt de senaste elva åren på mitt rum. Innehållet i fem bokhyllor ska bli att platsa i en hylla från och med tisdag.

Av Soffan - 11 november 2013 18:38

Plötsligt är det alltså måndag och sedan i lördags har jag skaffat mig ett rött dagisöga, modell tennisboll, visat upp mina, inte bara snygga, utan även ovanligt okoordinerade Michael Jackson danssteg, modell moonwalk, offenligt och med röda kinder, förutom röda ögat då alltså och sovit bort en halv söndag, efter ett apoteksbesök för onda ögat och en snabbvända på IKEA där barnbarnet investerade i en hyllla för sina leksaker, eller om det var hennes mamma som tyckte det var en god idé?


Far firades på distans, via telefon och tårta käkade jag med hunden, hemma, utan far. Salvan som jag köpte för ögat smetade till så totalt att jag inte såg ett smack på flera timmar. Så vis av gårdagens erfarenhet ska salvan i först i samma sekund som jag ska sova. Ska jag läsa något, köra bil eller visa mig offentligt, ska det oxå göras innan salvan ska i.


Av Soffan - 9 november 2013 11:10

Vilken dag; jag har sorterat om i te-lådan, bytt dammsugarpåsen och filter... hm, man ska göra det ibland... vädrat hunden, träffat på farsan och klockan är bara 11. Har hela dan kvar att göra ingenting på innan det är dags att kalasa. Jag hade mitt sista kalas för den här gången igår, på kontoret, tror jag, eller jag vet att det var på kontoret, men jag tror jag är färdigfirad. Utan i dag är de lilltjejen, vännen M´s tur att kalasa, hela 14 dagar yngre än mig. Tänk att hon blivit hela 50.... HAHA.


Fick föresten jättefina presenter från jobbisarna igår, två Lisa Larsson figuriner... vilket innebär att kollegan S har gjort ett besök i knasiga tantens butik. Jag var ju där för nått år sen, men då ville hon inte riktigt sälja nått åt mig... förutom kuddar. Och jag ville inte ha några kuddar... Fick en bra bok oxå o ett presentkort. Finns således ett antal fler fördelar med att vara så många fler nu på kontoret än för tio år sen... förutom att jag nu alltså i hög ålder ska bli sambo på kontoret. Men det ska väl gå det oxå, får hoppas att H gillar min musik o de eventuella egenheter man skaffar sig under elva år i eget kontorsrum och jag inte tappar fattning på hans nästan åttitusenkronors cykel som oxå kommer att ingå i "familjen".

Av Soffan - 7 november 2013 21:00

Armen har klarat tisdagens vaccinationer utan att förvandlas till obrukbar pingvinarm, o de är ju bra. Ingen feber har jag fått heller, än, vilket är ännu bättre. Eller de vill jag ju inte ha, alls.

Som tur är gör man ju annat en hygglig onsdag, än en tisdag, tex firar man vännen M´s kalasdag. Ingen present fick hon, men jag fick tårta och kaka och fortsättning följer på lördag. Gillar flerdagars kalas...


Fast undrar vad man då ska kalla det jag ska utsättas för i morgon; fjortondagarsuppvaktningsdagen.... typ, oavsett vad det kallas, dags för kontorsuppvaktning. Vilket innebär stress, svettig på näsan, halvt ångest och troligen tokgod tårta. Eller vi är faktiskt två som ska hyllas o grattas i morron, vilket känns himla bra. Även om anklagelsena har haglat om att vi minsann lurat kollegorna på minst en tårtdag.


Kom just på att en vanlig jobbtorsdag oxå kan vara bra, bortsett från allt dubbeljobb jag ägnat mig åt idag, timmarna efter att allt jag gjort inte sparades och bara försvann, man kan tex äta potatismos o kyckling på IKEA. Ska nog förbi där i morron oxå, inte för att äta, utan för att köpa pepparkakshus, kanske till och med två. Utifall.

Av Soffan - 5 november 2013 20:27

Nu är jag snart redo för äventyr. Men innan dess måste jag vila mig iform. Är ohemult trött. Tror det finns ett sånt ord i alla fall... orkar inte ens googla det. Risken finns förstås att jag hostat av huvet innan dess. Men det vore ju synd, med tanke på att jag precis köpt hem en mycket intressande e-bok.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards