Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 11 januari 2014

Av Soffan - 11 januari 2014 21:06

Soffläge med varmaste filten och tjockaste frottésockorna, en rulle Center och Harry Potter på tv. Vi har en rätt bra kväll, lilla vovven o jag.


Mysigt att hänga en stund me barn och barnbarn oxå idag. Blir repris i morron, i enlighet med skarp beställning från barnbarnet. Undrar vad hon har på gång, om det är legobygge eller skidåkning som är på agendan.

Av Soffan - 11 januari 2014 18:49

Helt obegripligt kallt ute idag. Är ju inte van vid minus och snö, stora mängder snö. Men har jobbat mig lite varm, lite tidigare idag genom snöskottning, men nu är det värre. Har varit på lokal och ätit finmiddag och frusit så jäkligt att det var en himla tur att tallriken var brännhet. Med mig hade jag bästaste lilla barnbarnet som åt så magen vart trång och dottern som var klokare och åt lagom. Alla var vi i alla fall matnöjd, men som sagt, attans va jag frös.

Av Soffan - 11 januari 2014 10:37

Å nu har jag en plan  för dagen; att avjula hos dottern. Fast mest hoppas jag ju förstås på fika... :)Allt det där andra jag borde eller snarare måste göra, de får bli en annan dag. Måste ha rätt känsla och den försvann med plogen redan tidigt i morse. Dvs, jag är en latmask som hellre gör roliga ting än sån jag borde...

Av Soffan - 11 januari 2014 07:37

Sovmorgon är inte att tala om idag då plogen gnisslar och skrapar asfalt i sin iver att ta undan snön innan skafferiet öppnar. Sänglampan skramlar och det durrar i hela huset. Men eftersom sömnen ändå var omöjlig att återvända till så knallade jag ner i källarförrådet för att leta efter några saker. Funderade länge över hur det kunde vara så tomt och fint där inne, dvs ingen riktigt överhängade fara för fallande kartonger... tills jag kom på att det mesta ju befann sig uppe i lägenheten... i form av julsaker så som julgran och pyntkartongen. Ja ja, bara att vända och bära ner kartongerna, de som ner ska och upp de som upp ska. Nu är de i alla fall gjort. Dagens nästa projekt får nog bli frukost, sen saknar jag lilla hunden alldeles fasligt, så ska nog hämta honom. Får nog bara lov att vänta en lite stund till, till andra oxå har vaknat upp till en för dagen snöig och rätt kylig dag. Hann ju skotta lite snö på yttertrappen på vägen ner till källaren, kippskodd i snön. Så jag vet att det är rätt kallt... Eller om jag ska hämta vovven och sen käka frukost. Måste nog fundera en stund över hur jag bäst ska disponera dagen.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards