Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 15 februari 2014

Av Soffan - 15 februari 2014 17:44

Är inget slappande med att hänga me hunden i soffan och kolla OS. Vi har haft en stressig dag med stafett och Oshie´s straffläggning, men det är inte bara på TV det de kämpas. Det är kamp om millimetrarna här hemma i tvsoffan oxå, men här krigar vi om filtar, kuddar och om att överhuvudtaget få en plats att få ner rumpan på. Lämnar man sin plats, om så bara för en sekund, då jäklars börjar det om. Bökandet och knölandet. Och än har vi några timmar kvar...


Börjar dessutom känna mig besatt av behovet att käka lördagsgodis i och med att det faktiskt är lördag idag... men jag fegar. Har däremot, enligt givna instruktioner, ätit kyckling och ris. Ingen nämnde något kryddningen, så den vart bästa tänkbara, mangocurry, menar, ingen sa ju nått om att maten skulle vara okryddad, eller?

Av Soffan - 15 februari 2014 10:45

Antingen är jag piggare annars har jag drabbats av en allvarlig form av "döstädning". Föredrar det förra, att jag är piggare, för jag är i alla fall feberfri, något jag nu faktiskt kan bevisa tack vare gårdagens present. Tack än en gång!


Grannen K var förbi tidigare idag och undrade om jag behövde något eller om lilla hunden ville gå på prommis, stöddigt lät jag då meddela att - Näää, jag behöver inget och i samma andetag nämnde jag då något om att sovrummet ska vara utan kartonger på golvet innan dagen var slut. Nu är jag slut - och/men sovrummet är utan kartonger på golvet. Framsteg med tanke på amöbastadiet i början av veckan. Har rivit runt en vända i gåingarderoben oxå. Och nu, nu vilar vi, hunden o jag. För även om han är kass att bära kartonger så är han bra på att vara med, dvs vara ivägen, så han har jobbat på bra han oxå.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards