Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 28 mars 2014

Av Soffan - 28 mars 2014 23:00

Min tidiga hemsmitning från kontoret idag blev allt annat än i smyg. Full fart, via eftermiddagsfikat, tror inte ens chefen hann titta bort, men har man brått då har man. Hämta barnbarn på dagis, vädra hunden, tillbaka norrut och jäklars, jag eller snarare vi, hann. Fint väder och mycket folk, flagghissning och ballongsläpp, Säters nya förskola skulle invigas med tårta, tal, underhållning och lek. 


Att jag blev sen skyller jag mitt omloppsplocksberoende för. Är ju så himla skoj och att sen få nöjet att "tvångslära" någon annat det, gjorde de inte mindre beroendeframkallande. Man ska ju bara göra en enda flytt till, o då, plötsligt öppnar sig möjligheter för andra helt fantstiska möjligheter till nya trafiklösningar. Svårt att sluta och känna när man är klar, för det kan ju alltid blir lite bättre... Sen är det ju, i ärlighetens namn, inte så lätt att släppa ifrån sig sina gamla planeringsområden bara så där heller. Har ju vårdat och pysslat om södra Dalarna ett bra tag nu. 


Att det blev en sen kväll, ikväll när jag var så tröött o skulle sova tidigt, de är däremot Englands fel. England och dess gamla kungahistoria, eller ikväll drottning Viktorias fel. Men ska inte gnälla, filmen var bra, och sova, de ska jag göra nu.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards