Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 20 april 2014

Av Soffan - 20 april 2014 22:34

Äntligen dags att sova efter en lång dag. Ska bara titta till Lydia, hajen som är på långtur. O en till sak, jag har inte polerat bestick hela dan. Jag har solat näsan och trillat; både i vattnet och sen i en båt, eller ungefär samtidigt, till dotterns stora glädje. Men alltså inte ur en båt i vattnet utan alltså tvärt om, och naturligtvis, fikat lite oxå. Lilla hunden följde mitt exempel och tog sig ett flertal mindre tass- och bakdelsdopp i sin jakt på den bästa kotten, som så ofta flyter i vattnet... Själv skulle jag bara hjälpa till att vända båten. 


Barnbarnet trivdes i skogen och ville inte åka hem från sjön. Hon fick oss att lova att nästa gång ska vi ha fika med och stanna länge, vilket kändes helt ok att lova ut. Så, fika vid sjön fåre bli nästa gång. Hon planterade sina Markooliofrön oxå, få se om det blir några solrosor. Men nu sömn och i morron 4-årskalas.


Har däremot inte jobbat nån enda röd dag nu i påsk, bara drömt om körvägar och skolbarn och annat databasrelaterat hybbel. 

Av Soffan - 20 april 2014 09:41

Vet inte riktigt om putsa silver är min grej... men det syns i alla fall när det är gjort.


... och många timmar senare, typ flera timmar efter "gonatt", är jag nästan klar. Mest polerpill var det med skedarna jag som liten fick av min moster, men så är dom skedarna dom finaste oxå, med blommor i skaften. 

Av Soffan - 20 april 2014 06:19

Tror gårdagens stressrelaterade huvudvärk har övergått i nån ännu värre fas. För vem i hela världen vaknar innan andra ens somnat och har hela skallen full i olika körvägar? Till slut vart det så jobbigt att bara tänka... Men jag mindes inte att Häxans silverputs luktade så illa... Önskar jag bara kunde somna om, istället för att få fina glänsande silverskedar.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards