Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 21 april 2014

Av Soffan - 21 april 2014 21:04

Lycka kan vara en liten cykel med trampor och korg. Inget snack om det. Sen att det var lite läskigt att testa, de hör till, även om man är duktig "balansör" på springcykeln. Astrid Lindgren har "ställt till det" många gånger, för många unga nyblivna cykelägare, genom att låta "sin" Lotta lära sig cykla nästan på en gång. Men några meter vart det i alla fall utan en stödjande hand på axeln.


Men om nu lycka kan vara en cykel, så kan istället tur vara att mobilen, som man lagt ifrån sig på en bil, fortfarande ligger kvar efter flera km utmed riksvägen. Men tänka sig, det var inte jag som lät mobilen åka bil. Ibland överraska jag till och med mig själv genom att inte vara den som "lyckas".


Sen måsta jag ju bara nämna något om vädret. Det vart ju tusan nästan sommar idag. Men till en början såg man att folk inte kunde bestämma sig. För när jag tittade ut ner mot skafferiet såg jag folk med täckjacka och samtidigt andra med bara ben och shorts.


Oavsett, skönt som bara den idag och en fin dag att ha kalas på. Sen tillbaka till tur igen; samma 4-åring som hade kalas idag, började dagen med att trilla väldigt illa på asfalten, utan blodvite. Sen som bonus fick hon sopa hela mitt garage... Tänk att det kan vara så skoj att sopa garage. Kände mig tvungen att fotodokumentera händelsen för framtida behov. Vet ju aldrig när jag kan behöva hjälp att sopa där nästa gång.

Av Soffan - 21 april 2014 12:55

Har en fortsatt lite bökig dag idag, fastän det är barnbarnets kalasdag. Det räckte inte med att köttfärssåsen for i golvet i morse utan nu vet jag hur min tvättmaskin låter när jag försöker tvätta utan vatten oxå. Men det är väl motgångarna som stärker och som slutligen vänds till möjligheter, i den bästa av världar. Så nu är jag på gång, igen, både jag och tvätten, jag ligger dock steget före, så att säga. Hittade föresten just ett avglömt påskägg oxå, fyllt med choklad, vilken "tur", med tanke på att jag hann se vad som kommer att bjudas på när jag väl är på kalaset, på riktigt.


Men allt har inte bara varit motvals idag. Jag och barnbarnet har hängt en stund här på förmiddagen då en av presenterna monterades hemma i trädgården. Hon hade nog inte ens tänkt tanken att man kunde ha en egen gungställning, men så vart det. Gissa om jag hade svårt att hålla mig när jag puttade o puttade o puttade på henne när hon gungade här hos mig. Speciellt med tanke på hur hon pratade om behovet av nya gungor och att vi ska måla hela ställningen så den blir fin igen. Och så har vi ju ingen sandlåda heller, men det behövde hon inte längre, tröstade hon mig med, nu när hon är så stor. Men en sandlåda ska de blir igen, så snart jag hittat en duglig, med lock på.

Av Soffan - 21 april 2014 09:16

Har en sån där måndagsmorron som lämnar spår... Vet inte om jag ska skratta eller gråta; tappade just god, men färgstark, köttfärssås ut ut kylskåpet. Karotten kraschlandade fint och innehållet hamnade på ljusa köksmattan, som inte är plastig. Hur man nu kan vara så dum att man inte har en vanlig plastmatta i köket? Men det finns en förklaring; jag fryser om tårna i köket, alltså vill jag ha en varm matta, som nu alltså fläckvis är köttfärssåsfärgad. Men, så sent som i lördags planerade jag för att köpa en ny matta och nu är det lovligt. Matprickiga mattan har åkt i sopsäcken och jag får köpa en ny FIN matta till köket.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards