Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under april 2014

Av Soffan - 8 april 2014 20:57

Skulle vart till tippen igår kväll, men frös och stannade hemma... alltså blev det tidigt morgonbesök istället. Men inte för att slänga skräp, för mina egna sopsäckar glömde jag hemma. Utan för att köpa dyra sopsäckar där hämtning ingår. Men det räcker ju inte med att bara köpa säckar... dom ska fyllas oxå. Fy va jag ogillar att plocka me andras sopor. Därför "glädjer" jag nu grannarna med att köra en halvfylld tvättmaskin. Låter rätt illa. Borde nog försöka få den att stå jämt på govet. Fast o andra sidan så var det ju grannarnas sopor jag lortat ner mig med... 

Av Soffan - 7 april 2014 19:58

Tre gånger grinig "jag" räckte inte för att förstå att jag vill tacka nej till en tidning... trots fantsktisk erbjudande. Mitt i mitt utbrott nyss erkände säljaren skrattande att - fan... jag ser nu att vi ringt till dig minst tre gånger redan... på jobbet oxå... Mmm sa jag, ni har gjort de. O jag vill fortfarande inte ha nån tidning. Jaha, ja... jag fattar de... Sen skratta han igen o lova att ingen i alla fall ska ringa på minst tre månader. Suck! 

Jag försöker verkligen vara en kaffedrickande inredningsveckotidningsläsande mormor, men fixar inte de fullt ut. För jag är och förblir en oorganiserad fantasyläsande O´boydrickande... mormor. Ingen färgmatchning här inte... och inte piffar jag till det heller. Får ju för sjutton inte ens upp mina tavlor... 

Av Soffan - 6 april 2014 21:08

Jag är trött men det är hunden som snarkar. Morgonens frukostskogstur med tilläggstur till sjön tog hårt... eller om det var aktiviteterna efter lunch - grävandet i sandlådan och krattandet som tröttade mest. Kan heller inte fatta hur det kunde falla på min lott att kratta tillbucklad gräsmatta? Mina kontorsfingrar klarar inte att hantera krattor och andra uteredskap nå längre, jag får ju blåsor i händerna av fysiskt kroppsarbete. 


Däremot ska jag fortsätta lura jycken att gräva. Han jobbar hårt o blir trött, klorna slits, vilket är bra, men jag får en jäkligt lortig hund med hem. Ikväll slapp han ifrån badet, men det är bara tillfälligt. 

Av Soffan - 5 april 2014 20:15

Lilla hunden o jag intar soffläge; dags för lördagsfilmen... Thor; The Dark World

Av Soffan - 5 april 2014 18:31

Lilla hunden är nyfrissad, till hälften, han levde som vanligt rövare, men vi var välkommen åter, igen, som tur är. Många kommatecken de där... men men, jag är i alla fall mycket tacksam att hundfrissan står ut. Och lilla vovven blir så fin så och plötsligt, nu när han ser igen, då hör han bättre oxå... 


Balkongen lämnade jag åt sitt eget öde, utan matta och möbler, och satsade istället på att samla in alla snöskyfflar som står till förfogande i varje trapphus. Dom slits inte så hårt, men nu gör dom förhoppningsvis ingen mer nytta alls den här säsongen, utan hänger bättre i garaget. Lite trist bara att två stycken verkar ha försvunnit... Men dom har kanske gjort bättre nytta där dom är nu. Var dom nu är. 


Fick föresten sällskap när hunden o jag skulle iväg, barn o barnbarn följde med, eller rättare sagt, jag fick skjuts. Så det blev lite shopping i Falun, o sen gomat o lite fika i Borlänge. Jag köpte "luktagott" och barnbarnet fyndade påskpynt att pyssla ihop. Tror hon gjorde bästa köpet, hon vart nog ialla fall nöjdast.


Fast den där solen, den är jag lite besviken på. Det är inte direkt så där himla varmt... än.




Av Soffan - 5 april 2014 09:32

Fy, jag har tacklat av... gjorde just 2013-års ordförståelsetest för högskoleprovet på nätet. Fick inte alla rätt, skammen bränner...


Hoppas verkligen solen kan bränna bort känslan av misslyckande, hoppas alltså på en varm och go dag. Men balkonghänget får vänta, för först ska hunden fixa frillan, sen får kanske balkongen sin tid. Är dock lite tveksam till att lägga på mattan än. Brukar ju hinna bli snö varenda gång jag är för snabb ut me mattan och möblerna. Ska fundera ett tag till tror jag... 



Av Soffan - 3 april 2014 20:07

Man ska inte bara hinna med att vara social, fika, arbeta och prestera på kontoret, man ska hinna diskutera fotbollsvåld oxå. Teorierna är många men många gången hamnar vi ändå i samma grop, hur vi än vänder och vrider och letar orsaker så slutar det med att det är män som mest idkar idrottsrelaterat våld. Man kan ju inte bara bygga linjer och dra om körvägar, eller sprida skolbarn på olika bussar för att ta dom till rätt skola, man måste ju prata annat ibland oxå. Och idag kändes det viktigt. I morron ska vi troligen diskutera huruvida det är rättvist att nya kollegan L får vara i Italien, och vi övriga inte. 

Av Soffan - 2 april 2014 22:50

Att diska halv elva en onsdagskväll finns inte på min topp10-lista. Men så går det när man väljer att läsa ut veckans bok istället för att diska medan orken räcker till. Men nu, dags för kudden och tid för grämelse över alla fina tavlor jag inte köpte i dag.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards