Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 11 maj 2014

Av Soffan - 11 maj 2014 20:58

.... och ja, de va nån som spytt i soprummet... Men med superlång vattenslang och grannen K löste det sig, så att säga... och de va lite därför tvättandet nu ikväll kändes extra viktigt. För fy va äckligt de är att ta reda på efter andra så där.

Av Soffan - 11 maj 2014 20:26

Tvättar och hemmapysslar, eller hm... just nu nattar jag alla dockor och gosedjur som spritts i hela hemmet sedan barnbarnet senast pysslade om dem, och samtidigt vilar jag hjärnan efter jobbandet idag och gläds åt att jag kommit på ett fel jag gjort i planeringen kring Spraxkya. Kan ju lixom bara göras bättre då när man vet vad som felar, om nu bara min teori stämmer. Men de ska den väl göra? Föresten så är natta nallar roligare än att dammsuga och städa på riktigt, som jag borde göra. Collaget som skapades i köket i lördags genererade många ynkapytteminismå pappersskärp som lilla vovven sprider överallt.


Oavsett så är jag redo för morgondagen och maskinen har snart gjort sitt jobb, o då e de bara mitt kvar, att hänga all tvätt. Å då kan jag inte låta bli att undra över varför jag inte oxå köpte en torkställning igår när dottern köpte en ny? 

Av Soffan - 11 maj 2014 16:59

Senaste dagarna har stressat förbi i så rask takt att jag idag, nu när det är flera dagar för sent,  minns en himla massa saker som jag glömt, som tex födelsedagar, olika telefonsamtal som skulle ringts - båder privat och åt föreningen och tja... listan kan göras lång. Djupandning har så att säga blivit en ny hobby. Och på tal om djupandning, tror nån jävel har spytt i vårat sophus... :(

Av Soffan - 11 maj 2014 01:04

Har just varit ute med lilla vovven och vi har andats in däck i partikelform. Nästan så det sved i ögonen. Men bortsett från det så undrar jag om det inte är dags att köpa ny mobil, en sån man ringer med och på sin höjd skickar sms, dvs en sån som jag redan har. För när det tar sex dagar för sms att komma fram så går de ju snabbare med vanlig post. Alltså, inte för att jag har så där direkt bråttom eller så, men ändå.

Av Soffan - 11 maj 2014 00:14

Hela den här röstningen skulle kanske vart mer spännande om jag inte somnat. Missat nästan alla bidrag. Undrar hur topptiolåtarna låter? Gäsp!

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards