Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 17 maj 2014

Av Soffan - 17 maj 2014 08:49

Min fantasktiska rivstart av den här dagen kom av sig en smula. Hamnade i soffan, skulle bara kolla ett avsnitt på en TVserie... de vart tre, en gnutta sorgligt vart de oxå och naturligtvis sista avsnittet för säsongen. Hm...

Äh, en försvunen huvudperson i en TVserie... visserligen den stiligaste... nu äre ju dags för försenad frukost, nära fem timmar efter uppstigning. Eftermiddagens fikainbjudan har kommit oxå, gillar att ha planen för dagen klar... i alla fall när de gäller fika. Annars ogillar jag nog planer, överlag... äh, ska nog fundera över de där sista jag skrev, är nog inte riktigt säker på att det är så. Bara för att man är kass eller faktiskt helt värdelös på att planera, behöver de ju inte innebära att man ogillar det, eller? Menar, planerar ju hela dagarna för överlevnad/lön... men/så det är kanske därför jag är ovillig att planera jobbfriatiden? Men det där stämmer inte de heller... Har helt enkelt svårt att planera mina dagar, tar de hellre som de kommer, vad som nu än kommer. O nu kommer frukost!

Av Soffan - 17 maj 2014 08:38

Min fantasktiska rivstart av den här dagen kom av sig en smula. Hamnade i soffan, skulle bara kolla ett avsnitt på en TVserie... de vart tre, en gnutta sorgligt vart de oxå och naturligtvis sista avsnittet för säsongen. Hm...

Äh, en försvunen huvudperson i en TVserie... visserligen den stiligaste... nu äre ju dags för försenad frukost, nära fem timmar efter uppstigning. Eftermiddagens fikainbjudan har kommit oxå, gillar att ha planen för dagen klar... i alla fall när de gäller fika. Annars ogillar jag nog planer, överlag... äh, ska nog fundera över de där sista jag skrev, är nog inte riktigt säker på att det är så. Bara för att man är kass eller faktiskt helt värdelös på att planera, behöver de ju inte innebära att man ogillar det, eller? Menar, planerar ju hela dagarna för överlevnad/lön... men/så det är kanske därför jag är ovillig att planera jobbfriatiden? Men det där stämmer inte de heller... Har helt enkelt svårt att planera mina dagar, tar de hellre som de kommer, vad som nu än kommer. O nu kommer frukost!

Av Soffan - 17 maj 2014 05:59

Surar en smula - vaknade alltför tidigt idag. Och med tidigt avses allt innan åtta. Men o andra sidan har jag nu hunnit avpapperfiera hela hemmet från hsb-papper, eller i alla fall slängt och sorterat det som ska vara kvar och bäras ner till kontoret. Är ju lixom ett nytt år i den världen nu. Har orkat korrekturläs flera sidor informationsmaterial åt jobbet och hunnit slänga en del andra grejer som tex jobbgodiset, gillar det verkligen inte. Sorry. Men så är det. Tyvärr gillade jag lördagsgodiset som jag alltså drog i mig igår kväll, i sovtid, som kan vara skälet till att jag sovit kasst oxå. Min kropp verkar protestera mot alltför stora intag av socker kvälls/nattetid. Men o andra sidan, många sägs ju inte junna drika kaffe o sen sova, nått jag istället kan. Fast nu dricker jag ju egentligen inte kaffe, så glöm de där sista. 


Laddar i alla fall för att inleda balkongsäsongen. Har nån gång strax efter fem styrt upp lite där ute... men drog inte ut dammsugaren, nån ordning får de vara, de spar jag med till sju... haha. Nä då, men de ska ske idag. Golvet ska torkas oxå och sen så, då kommer mattan och bekväma balkongmöblerna upp. Är jäkligt kallt om tårna på betonggolvet, men då blire annat. Så ni som ännu inte vaknat, ni har en fin solig dag att se fram emot, vad det verkar så här långt av dagen. 

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards