Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 21 maj 2014

Av Soffan - 21 maj 2014 22:36

Målet med dagen uppfylldes, jag hann hem för att tvätta... och tydligen vattna väskan och jackan oxå, samtidigt som gräset. Nu gjorde jag ju inte allt på en gång, men nästan, samtidigt som lilla hunden tokjagade vattenstrålen ute bland de nysådda gräsfröna.


Fästingplockaren har kommit till användning oxå. Jag klarade mig den här gången, men inte vovven. Så nu har han två svullnader i ansiktet... och en jäkligt ful frissa på huvet. Om nån minns min lugg... hm... typ så ser han ut, på ena sidan av huvet. Tack o lov är det inte så många dagar kvar me tjockpälsen kvar för honom nu. Men huvudsnaggen, den vette tusan om den går att få till... 


Märkligt oxå hur snabbt man vänjer sig vid en kontorssambo, har nog inte fattat det förens nu, för jäklars va tyst och tomt det är i rummet. Men å andra sidan kommer jag att få jobba som jag vill i några dagar här framöver. För som vanligt när det är vår och sommartidsförkortningen närmar sig så jobbar vår avdelning mer än lovligt. Värsta tidspressen någonsin och kompkontot fylls i rask takt, men som sagt, jag ska få jobba me de jag är bra på ett tag, istället för att tvinga elever på bussar till och från skolan... med hjälp av, för oss ny, programvara.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards