Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 24 maj 2014

Av Soffan - 24 maj 2014 21:22

Va snopet. Jobbade lite, skyltade om lite, fick några regndroppar på mig, hämtade lilla hunden hos barnbarnet, fick lite välgörande massage... kom hem och så vaknade jag nyss igen. Och jag som hade planer på något så vågat som att byta ut varmaste vintertäcket i sängen till mittimellantäcket eller kanske till och med... hm... sommartäcket. Men finns ju inte en chans i världen att jag orkar göra det nu i kväll. 

Av Soffan - 24 maj 2014 08:11

Vakande lite för tidigt, enligt mitt tycke, o kunde inte somna om. Klämde tre avsnitt av The Originals... och nu, hur mycket jag än gillar mitt jobb, där man till och med firar en ny hemsida med tårta, känner jag ändå viss ovilja att lämna sängen för att åka och jobba. Solen skiner och det verkar varmt, troligen blir det en toppendag... så, hade nog hellre stannat hemma och slappat på balkongen. 


Har ändå något trevsamt att se fram mot senare idag, efter jobb, massage. Ska bli så skönt.... Men underar föresten vad som hände med mina tår igår. De small, gjorde ont och nu kan jag vrida två av dem lite hur som helst. Nämnde jag att det gör ont? 


Och hm, mina tidigare funderingar kring att köpa mig städhjälp känns snart verkliga. Är ju skittrist att ha en fin lägenhet, som man knappt hinner se i dagsljus och de få gånger jag gör det, så är det ostädat... Kanske ska be om det, städning, som löneförmån? Struntar i alla timmar komp som jag drar in... när mina golv är dammiga och blommorna vissnar i ensamhet. Ska nog börja leta nån lämplig... är ju lite petig oxå. 

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards