Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 1 juni 2014

Av Soffan - 1 juni 2014 22:01

Vicket jäkla gnäll jag lyckades klämma ur mig nyss efter några dagars datafrånvaro. Jag har ju haft kanondagar sedan i onsdags. Barnbarnet har ju sovit över både i onsdags och i lördags och hållt mig sysselsatt, mina pelargonskott är änteligen planterad så jag törs släppa in vännen M ifall hon har vägarna förbi, jag har en spekulant på stora glasskåpet som jag planerat att avvekla de senaste 20 åren, och nu äntligen ser det ut att bli av, jag har sett klar flera tv-serier som jag försökt följa och dom där fem timmarna i Falun, på en parkering, då började jag läsa en tokspännande bok. Har ju inte läst så mycket senaste månaderna eftersom jobbet, med all övertid, har en mycket negativ inverkan på läsandet. En 75-åring har gratulerats och nu när dottern kommit igång med symaskinen kanske jag till och med kan be att få hjälp att sy gardiner av några av mina dyrt inköpta tyghögar... jag är ju en jäkel på att köpa tyg - men usel på att sy. Men nu, när lilla hunden är rastad och disken avklarad, har jag förmånen att få gå och lägga mig. Kanske kan jag till och med ta mig ur sängen i morron utan att kvida... :)

Av Soffan - 1 juni 2014 21:33

Känner mig så himla nöjd, har de senaste två timmarna gjort mer oreda här hemma än jag lyckats med på flera veckor. Oreda som ska hinna blir reda... innan kvällen är slut och detta trots att min rygg spjongade sönder igår. Når inte ner till fötterna och tar mig än mindre in/ut ur bilen... men eftersom nått sånt inte finns med på agendan, så ska jag samla mig och göra klart de jag påbörjat. Egentligen började allt redan igår, då nar jag missade tiden, eller missade gjorde jag inte, jag kom snarare tre timmar för tidigt till en tid jag hade att passa i Falun... och Falun kan i "väntans" tider bli jäkligt dyrt.


Jag skrotade således runt och shoppade och de var då, när jag skulle lite snyggt och ledigt böja mig fram och fånga mina grejer på kassabandet som de bara brast... och sa knak... och smärtan anföll. Men jag handlade nyttiga grejer, eller några av dem i alla fall, typ dammsugarpåsar, och turligt nog är det det jag har kvar att göra nu, dammsuga, innan jag får sova. En stel rygg hjälper inte till så bra när man kökspysslar, tappade nyss en påse blomjord på golvet... men men, nu har jag ju nya dammsugarpåsar. Och nästan alla blommor har fått jord... och ja, lilla vovven blev slutligen klippt igår. Och som sagt, fem timmar i Falun kostar... åh, föresten, den första julkappen är införskaffad.  



Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards