Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 25 juli 2014

Av Soffan - 25 juli 2014 17:42

Helt galet många pinnar i ett bambujalusi... men snart så är det 'lagat'....

Av Soffan - 25 juli 2014 17:02

Hunden snarkar - jag myser i soffan me tab3 och äter kakor. Vi jobbar så att säga båda två på formen... typ. Började på en ny bok härom natten, minns naturligtvis inte vad den heter... men verkar lovande.


I övrigt; 29,8 grader varmt inne, säkert varmare ute... och då spjongar bambujalusiet på balkongen sönder. Gillar verkligen värmen, men fan, nu blire ju ännu varmare inne. Och vad gör det? Egentligen? Lokala badplatserna ger svalka och underhållning. Bäst idag var när två unga damer* upptäckte hästiglar i sjön som simmade omkring. Äckligt men ofarligt. Men fy så stor en av dom va! Jag har bara sett småfnuttar tidigare. Kommer nog inte att stå still i vattnet någe mer. Får bli mer sim, hopp och skutt. 


* dvs dom var lika gammal eller ung som mig, ungefär, men dom tjejskrek. 


Skulle kunna bjuda på en blunder oxå, men jag skulle tro att den som utsattes och ertappade mig och min okunnighet gärna vill göra narr av mig själv, först. Suck, vilken klant man kan vara ibland, önskar att jag kunde skylla på värmen, men de funkar inte, har gjort samma tabbe förr, mitt i vintern.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards