Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 26 juli 2014

Av Soffan - 26 juli 2014 21:14

Vilken miss, boken jag surar över kommer inte ut på svenska förren i oktober... Inte undra på att den inte fanns på bibblan då. Lite surt bara att läst del ett redan nu och vänta flera månader på nästa.


Så då återstår frågan; köpa på engelska eller vänta. Har ju i och för sig ett köpeboksförbud... men tusan vet om inte det får blir till att bryta mot förbudet, bara denna enda gång... 

Av Soffan - 26 juli 2014 20:59

Skulle inte vilja påstå att jag är upprörd utan snarare besviken. Boken jag läst ut i natt är första delen i en triologi - som så många andra böcker - men den här var oväntat bra, och så finns del två inte på bibblan att låna. "Va ä hä fö jäkla sätt?"


Inte ens den udda kvällsmaten gjorde mig på bättre humör, hade faktiskt väntat mig bättre av en blandning av; kiwi-mango-keso-chokladflan-kyckling-ananas och säkert nått mer oxå. Tur jag köpte några nötter o en Skotte för det känns som om jag kommer att behöva det under kvällen som blir utan ny bok - kasst på tv och igen ork att gå ner o hyra film. 


Så får istället leva på minnet av svalkan som dagens bad har inneburit. Bockade av sjö nummer ... hm... minns inte... men det har blivit några fler än vanligt denna sommar på grund av att favoriten är belagd med badförbud på grund av algblomning, typ. 

Av Soffan - 26 juli 2014 09:44

VERKLIGEN varmt idag och vad passar väl bättre då, än att inviga nya somriga klänningen från Gudrun Sjödén? Den är... hm... ärtgrön me små blommor och tänk sen då att jag matchar det grönblommiga med rosalila sportsandaler, de är dagens outfit de minsann. Håret törs jag inte ens nämna, det tar så att säga plats idag... dvs lockig badfrilla, av den stora modellen.


Mötte visserligen några damer på morronprommisen som troligen trodde jag yrat ut me hunden i nattlinne... men rackans skönt vare me klänning i alla fall, så jag låter mig inte nedstämmas av konstiga blickar. Snart dags att dra till tippen, lite frulle innan bara, naturligvis bärandes min nya klänning. Kom just på att min klänning nog egentligen är en tunika, men me korta överben blire en klänning åt mig... ska med andra ord komma ihåg att böja på knäna om jag tappar nått på backen... haha.



Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards