Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under juli 2014

Av Soffan - 13 juli 2014 14:21

Två saker stör mig just nu, förutom att det regnar; hunden snarkar - jag fryser. Ska jag väcka hunden eller gå o klä på mig? Eller så dumt, de är ju samma sak... kan ju inte röra mig en meter utan att jycken skuggar mig. Suck...


Det finns faktist en tredje grej som oxå stör mig; jag har läst slut på bibblans e-utbud av Lee Child. Finns troligen minst fem kvar att läsa om Jack Reacher. Åh! Innebär det att mitt köpstopp av pocket, eller snarare böcker överlag, kommer att tillfälligtvis kunna hävas? För i så fall... finns de fler titlar på läselistan...öh, tror förbudet lär kvarstå ett tag till. Fast jag köpte ju i och för sig en bok om virkning för nån vecka sen, för det är ju så att faktaböcker står lixom över själva bokförbudet. Sen måste man ju gynna de lokala handlarna oxå. Synd bara att jag blir totalt handlingsförlamad bara jag närmar mig påsen med nystanet och nålen. 

Av Soffan - 12 juli 2014 10:45

En längre morgonpromenad, i flippflopp, känns "sådär" just nu. Tanken var ju inte att det skulle bli så långt, men det var inte så varmt än då, o lilla hunden va på gåhumör. Fy så de svider! 

Av Soffan - 11 juli 2014 18:14

Åh, så där ja. Jag passar på att vänta tills det blir så varmt som möjligt, innan lusten att flytta sängen och städa drabbar mig. Men nu jäklars är sängen flyttat... dvs jag har flyttat hem igen... till mitt rum. De rummet utan dockor och nallar... eller öh, hm, nja... nästan i alla fall. Tungt och svettigt var de i alla fall.

 

Inget bad än heller, som igår, så här långt i dag. Vart en tur till Säterdalen istället, då jag trist nog mest bara satt i telefon och besvarade mejl. Eller besvarade och besvarade, jag krigade... verbalt. Tror jag vann, eller jag läts iaf tro att jag vann. Dom ville väl gå på semester... och slippa fler samtal från mig. Men en seger är alltid en seger. Håller nu bara tummarna för att det blir rätt. Men barnbarnet hade skoj och de var ju därför vi var där. 


Men seftersom det nu är varmt, så måste jag ju stressa runt ännu mer.... Fick nyss upp bambujalusiet på balkongen oxå, kanske inte blir så där jättefint, men att dämpa kvällsolen så att det går att sitta där och läsa, de har sitt värde de oxå. 



Av Soffan - 9 juli 2014 21:42

Ska ta nya tag i det här med att gå in i semesterfas. Misslyckades rätt bra redan andra dagen så nu, nu e jag laddad. Inser dock att "lediga lyckan" kan bli kort. En si så där en dag. Men i morron är telefonen av, och ingen resa till iskallt kontor står på agendan. Barnbarnshäng ska det däremot bli. Och en sommar utan bad, är ju ingen sommar. Ska ju lära mig virka oxå. 


Så till det där där med att varvar ner, hm... det lär väl komma i lagom tid med när det är dags att vara på topp och utvilad igen. Är verkligen uppe i varv, men det känns som rätt positiva varv. Har hunnit städa, röja och... sen tog det lite stopp. Hittade en pappershög jag inte tittat på, på länge. Så jobbigt att ta beslut, valde till sist att konsultera slängexperten, dottern; - Slänger du julkort? Från alla?  Och de gjorde hon. Fast de tror jag inte riktigt på. För många av dem var hennes...  

 

Men oavsett - jag ligger en smula efter i kalendern. Nämnde väl tidigare att jag inte riktigt hunnit med vårtvätten av fönster... och det är ju inte direkt det jag tänker prioritera nu heller. För nu - soffläge innan kudden, vila och pysmys med nya boken. Åh, vad jag tycker mycke om min Tab3! Fast den gör lite ondare än en pocket att få på näsan om man somnar lite när man läser.



Av Soffan - 6 juli 2014 21:23

Jag fattar visst lite långsamt. Lilla hunden har dumstirrat på mig minst en kvart, tills jag insåg att han väntade på att jag skulle säga att det var OK att krypa in under soffan o hämta en liten kula mat. - Så går de när man lekar o kastar mat omkring sig, ända in under soffan, knashund!

 

Men han har inte gett upp, utan fortsätter att hoppa o skutta o smyga på maten som han kastar omkring sig i hela vardagsrummet... suck. 

 

Av Soffan - 6 juli 2014 20:38

Vilken jäkla slarvputte jag är. Här har jag vart på 30-årskalas och inte en enda gång fipplat upp kameran! 

Av Soffan - 4 juli 2014 22:29

Det är nått lurt med fredagar, speciellt innan semestern. Finns ingen annan dag då önskan är större att komma hem i tid är då, men ändå blir det nästan alltid tvärt om. Till sist var jag ensam kvar på kontoret, eller föresten, jag hade sällskap av fyra silverfiskar. Fick i alla fall en hel del uträttat. Men som jag o kontorssambon konstaterade idag; de fattas två månader innan vi är klar för en semester som är värd att kalla semester. Så semestervilan blir kort, i alla fall för mig, en si så där en dag. På tisdag äre dags igen. 


Fick med mig barnbarn och hund hem ikväll men dom snarkar sen länge. Så därför, dags för vila, för man vet ju aldrig när det blir uppstigning i morgon. Dessutom har barnbarnet hel del planer för morgondagen. Men hon beklagade att hon var för liten för att hjäpa mig möblera om, för hon har som sagt, planer för mitt hem i morron.


Men nu när jag tänker efter, jäklars va dyrt de vart att komma hem i tid, som i igår. Hann ju in på både Bokhandeln, Duvan och slutligen Mur & Kamin... men handlade i alla fall bara på två av tre. Åh, hm.. en jacka vart det idag oxå. Men de behövde jag, faktiskt. Inget ont om mina jobbjackor, men kan ju vara skoj att "slippa" dom på fritiden. 


Av Soffan - 1 juli 2014 19:45

Hoppas folk, läs föräldrar, har i åtanke att det är "ofint" att doppa planerare i tjära och fjädra och tvinga dem att springa gatlopp. För även planerare har känslor, långt bakom trafikdatabasen, lovar att det är så, även om det inte kommer att stå så i sociala medier i augusti. 

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards