Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 1 augusti 2014

Av Soffan - 1 augusti 2014 17:23

Lilla hunden kastar o slänger med maten i hela vardagsrummet... toppen... in under soffan oxå. Jobbigt läge. Ännu har han dock en låtit sig nedslås av detta utan han hämtar glatt en ny kula. Undrar hur de låter i kväll? Gnissel o pip när han inte kommer åt maten som då kommer att lukta extra gott inunderfrån soffan... 


Det är förresten inte bara den lille som håller mig med jobb just nu, blommuslingarna på balkongen har ägnat sig åt nån form av fridyk. Inte bara det att det är jord överallt utan krukorna har kraschat oxå. Nu behövde jag i och för sig nya skärvor till några nyplanteringar... men jag hade inte tänkt mig att få dem så här.


Dagens utflykt gick idag mot Skäve och Forsnäsgården. Fyndade lite och fikade mer, precis som det ska vara. Dessutom regnade det där... en stund i alla fall. Glömde nog nämna gårdagens utflykt som gick till Torsång, med barn, barnbarn och mamma. Blåste som attans med alltid lika trivsam att titta på vatten o båtar, och gofika finns de ju där oxå. Och inte förglömma, jag slapp ju på så sätt undan att ta reda på köksbordet. Landar dock mer o mer i känsla att allt det som ligger där, mina prestationer inom/från skolan under Hej matamatik-eran, som skulle kunna vara kul för nån annan att ta del av om hundra år, i mitt fall är lika skoj som att kliva i hundbajs. Skolan var nog inte riktigt min grej där på 70-talet... utan betydligt roligare på senare år.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards