Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 3 augusti 2014

Av Soffan - 3 augusti 2014 11:51

Tänkte på en sak angående det där med humlan. Än värre var nog ändå att jag sent igår kväll satte mig på lilla hunden som låg på puffen och sov... Vet inte vem av oss som blev mest rädd, hunden eller jag? Han blev i alla fall oxå oerhört putt och surade länge. Brummade och muttrade, till och med fortfarnde efter att han glömde av att undvika mig och plötsligt ville ligga i knät när jag satte mig i soffan igen, istället för på puffen. 

Av Soffan - 3 augusti 2014 10:16

Gick ut hårt här första timmarna på sista semesterdagen, och med andra ord sista sammanhängande ledigheten innan jul, med att tvätta fönster. Lusten räckte till... hm... ett fönster. Men o andra sidan är just sovrumsfönstret det enda jag brukar hinna se och det blev ljust och fint i sovrummet. Innan var det tveksamt om jag ens behövt fälla ner persiennerna. Så nu är det precis så som jag skulle ha haft det hela sommaren om jag hunnit med vårtvätten av fönstren, i våras. 


Även om det nu bara blev ett fönster, än så länge, är jag ändå rätt nöjd med uppstarten av dagen, frukosten, tvätten och morronpromenaden är oxå avklarad. Allt gick egentligen bra ända tills jag skulle snygga till bland blommorna på balkongen. Skadade en humla som förståligt nog gick till anfall. Eller det var väl egentligen mer tal om rent självförsvar. Men fan så ont de gör på fingret mitt som kom i vägen. Måste nog vila en stund i soffan, med nya boken... Jakthundarna


Åh, föresten, vilken tur att jag valde gårdagen till att åka båt o bada. Betydligt bättre väder igår, än idag, dock med vissa inslag av brandrök och aska.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards