Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 3 september 2014

Av Soffan - 3 september 2014 21:22

Helt galet vilken negativ inverkan jobbet har på min fritid just nu. Har massor med annat jag skulle vilja göra... men får nog ägna mig åt att drömma någon månad till, minst. Folk ringer i alla fall inte och är hotfulla och skriker, så mycket, längre... utan nu är det mer körvägar, tider och avstånd som upptar min tid... och avbokningar. 


Så det gäller att hela tiden hålla hjärnan igång med positiva tankar... och igår kväll vara jag jätteglad att vara jag, för hur många är det som får sitta i finsoffan och käka lördagens pannkakor, helt dränkt i canadensisk lönnsirap, utan att förklara sig? Nä, tänkte väl det. Eller föresten, positiva tankar... räcker ju att tänka på goa barnbarn så blir man ju glad. Är lite rädd bara att den lille lärt sig gå innan jag hinner se honom nästa gång... och det där räknas då kanske inte som dem mest positiva tanke man kan tänka, så... skärpning. Äh, dags att stänga ner Harry Potter på tv och knalla mot kudden.


För att roa hjärnan me annat låter jag den nu ta del av en tonårsbok... Insurgent... Läste första boken, Divergent, innan, och den var oxå bra... så även om jag ännu inte är klar med tvåan, så ser jag fram mot trean. 

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards