Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 28 september 2014

Av Soffan - 28 september 2014 14:44

Medan jag funderar över hur min näsa kunnat bli så röd, tar jag och käkar en pralin till. Har tydligen nu, i mogen ålder, begåvats med tonårsfinnar. Snyggt... tveksamt... klädsamt... näää... ont... JAAA. Kan inte med ord beskriva hur glad jag ändå är, att jag slapp de här i "rätt" ålder, trots hur jag ser ut idag med superröd nästipp. För övrigt snurrar tvättmaskinerna på i källaren och tre lampor är utbytt. Så nu kan mina 85+-grannar se nyckehålen när de ska ta sig in efter att ha varit ute o svirat till långt in på nattkröken och jag hittar mitt eget garage. 

Av Soffan - 28 september 2014 13:17

Många dagar igen, mellan onsdag till idag, men jag märker inte så mycket av det, dagarna alltså. Känns som om det bara är mest jobb. Därför skulle jag idag göra en massa annat, allt annat än jobb... så det skulle kännas annorlunda, mer självvalt och ledigt, typ. Så var gör jag, jo, tvättar. Och det är ju lika kul som mögelsvamp. Tänkte då istället att, tja, göra nått ute kunde ju vara fint, solen skiner ju o allt... men lusten att rensa ogräs tog snabbt slut. 

Hann dessutom med att vara oförskämd... "Ertappade" några stod och smög under våra balkonger, som efter lämnade pantburkar... som jag, eftersom vi inte har nån vaktmästare, plockade upp och tog med och gav tillbaka. Snällt tyckte jag, pant o allt, men mottagaren blev putt och slängde dem i sopen. Dumt tycker jag... men, hm... ja, burkarna ligger iaf inte under våra balkonger längre och hamnar i gräsklippare och blir strimlad, så hundarna skär sig i tassarna eller att några korkade kajor äter upp strimlorna, i alla fall. 

Åh, nu vet jag, jag ska nog ta och byta ut trasiga "glödlampor"... skulle bara behöva vara tre cemtimeter längre... för nu kom jag på att ska jag göra det, då måste jag leta på trappstegen oxå, innan. 

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards