Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 14 oktober 2014

Av Soffan - 14 oktober 2014 20:51

De är inte bara dotterns födelsedag idag, jag har fått arbetsrelaterat beröm för första gången på minst ett år, kanske två, trots att jag gav personen i fråga ett nekande svar. Lovar att tänka fler goda tankar om skolvärlden ett tag här framöver, för plötsligt känns allt lite bättre igen. Jag kommer dessutom att se över möjligheterna ännu en gång att överlista databasen, ekonomin och alla andra tingestar som innebar de tidigare nekande svaret. Klart rektorn ska ha en tur till... ;)


En annan sak som muntrat upp mig idag, vilket inte var att räkna påstigande resenärer i 5 plusgrader och isvindar, utan att handla födelsedagspresent åt dottern tillsammans med barnbarnet. Hon kunde nästa hålla sig från att berätta vad som var i paketen... men bara nästan... men hon bara viskade. Och blombuketten sen då, den är bara bäst!


Men nu ska väskan packas för morgondagens tur söderut fast innan dess ska nog högra köksskåpet fyllas på med allt porslin som hastigt o lustigt revs ut ur tidigare idag... hade visst lite dålig koll på vad det innebar att göra en ventilationskontroll. Fanns visst en himla massa hål/ventiler som skulle kollas.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards