Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 18 oktober 2014

Av Soffan - 18 oktober 2014 10:19

Vackert ute idag med sol och allt, men asch så kallt. Har påbörjat projekt "rädda pelargon från att frysa ihjäl". Hittar som vanligt inget bra ställe på hemmaplan som kan duga som vinterförvaring, utan jag hoppas dom är välkommen hos min far, som vanligt. Jag har i år inte berättat att dom ynglat av sig, o de grövsta, tänkte att det få bli som en överraskning... typ. 


Sen har jag läst mig till att doftpelargoner och "hängisar" ska hanteras på annat sätt... men jag tror det får bli på mitt sätt, i alla fall, och må de starka överleva. 


Men nu, dags att leta fram hinkar till de största blommorna, dom är ju helt ohanterlig annars. För fy för att släpa runt på stora tunga, men vackra, lerkrukor. Krukorna får annan vnterförvaring och plockas fram i vår, rendiskade o allt... haha som om det någonsin skulle hända. Men det där med hinkarna är på sant. Så dags att leta... men skulle som vanligt tro att det är enlare att köpa några nya. 

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards