Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 27 oktober 2014

Av Soffan - 27 oktober 2014 21:52

Jäkla Expressen... nu längtar ju efter julen oxå...

Av Soffan - 27 oktober 2014 21:15

Tog mig äntligen till doktorn idag... och han ordinerade heltid?! Enligt mitt blodtryck är jag ungefär lika livlig som en sengångare... fast med kortare klor och mindre päls. Att jag sen hör och ser dåligt, är ju inte helt obekant... men jag har min gallblåsa kvar, tyvärr, till skillnad mot sengångarna som ingen gallblåsa har. Tror jag. Dags för sammanfattning; doktorn sa att det kan vara bra för mig att testa att bara jobba heltid ett tag... och han var rätt bestämd. Så nu gäller det att snabbt lägga upp en strategi för att få till fler arbetstimmar på en vanligt heltidsdag. Komprimera tiden och skippa fika, toa, lunch, svara i telefon och andra tidspillande aktiviteter. Allt jobb ska rymmas inom en vanlig jobbdag. Var jag inte stressad innan så lär jag bli det innan jag löser denna hopplösa ekvation. Är i alla fall tacksam att senaste upphandlingen med alla överklagan o ny upphandling o nu avbruten upphandling inte stört mitt blodtryck. Gillar det lågt... trots yrsel. 

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards