Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under oktober 2014

Av Soffan - 13 oktober 2014 20:24

Alla funderar väl ibland på att omskola sig eller helt enkelt bara byta jobb för att man vill att nått nytt ska hända. Efter den här dagen är jag lite osäker på var jag står i den frågan. Sysslorn har i tvära kast växlat från avgrävda vägar, där jag förväntas guida helt handfallna män till en hållbar trafiklösning utan extra resurser... på 7 mils avstånd där argumenten mot mina förslag är att... -bussen kostar 3 mille. Lite irriterad fräste jag kanske nått om att -så länge vi inte tillhandahåller helikoptrar, så är ni så god att acceptera min lösning, eller hitta på nått bättre själv då... Till att besökare till en av mina grannar ringer och är helt förtvivlad - berättar att de blivit inlåst av hemtjänstens nyckelfria lås, som bara surrade... Ja just ja, stora trafikexporten som jag lyckades få iväg har drabbats av diverse okända buggar, dvs vart bara skräp. Så glöm de där me att boka resor de närmsta dagarna... Åh, just ja... skolorna, dom upphör aldrig att förvåna, fick nya sluttider att planera idag. Hm, undrar när skolan började, i augusti, eller? Inte undra på att föräldrar ringer o skäller när barnen inte kommer hem. Jobbet och livet är så att säga skapligt omväxlande - och aldrig långtråkigt. Behöver nog ha lite tråkigt - eller ialla fall göra nått som inte ger skäll och/eller hamnar i lokalpressen. Byta jobb kanske? Eller inte, för fy va trist om alla dagar vore samma lika... fast enklare. Kanske man till och med då kan ha, eller i alla fall uppleva, något liknande ett privatliv. 

Av Soffan - 12 oktober 2014 16:56

Fotboll i oktober känns ju sådär... men va gör de när bortalaget vinner! Miljoners regndroppsgrattis till Värmlands Qbik!

Av Soffan - 8 oktober 2014 19:42

Är en smula stukad. Mitt minne verkar hålla i mindre än 25 minuter... för vem, jag bara undrar vem, glömmer bort gratismassage på kontoret? Hann ju inte mer än att andas o samtidigt lyssna i telefon... inte prata, bara lyssna, när anonym upplyste mig om mina fel o brister... personen ifråga kommer troligen att sluta sitt liv som oupplyst ensam barnlös uteliggare pga att bussen nu går 10 minuter tidigare. Utbildning, privatliv o allt står på spel... o jag, jaa... jag missade min välbehövliga 20-minutersmassage.

Men har sagt de förr... de kommer att bli bättre, snart. 


Nått jag däremot inte ska glömma, för 10 minuter ska jag väl klara att minnas nått..hoppas jag, det jag ska se dokumentären Ibrahimovic - från Rosengård med mer än ett mål. Ska bara fixa nått att äta först... och redan där kan det spricka... långt mellan kök o tv.

Av Soffan - 3 oktober 2014 21:21

Fötterna har äntligen hämtat sig efter två dagar, eller egentligen ett dygn, i huvudstaden. Många steg och några klappar kom med hem, fast huvudsyftet med besöket var Samtrafikens konferens Lönsamhet i branschen... en nyttig och inspirerande tillställning och lägger man sen till boende på Saltsjökvarn... tja, vad kan man klaga över? Känns rätt bra att dessutom få bekräftelse på att vi inte är helt fel ute med det nya trafikupplägget, speciellt med tanke på den enorma mängd övertid som samlats på hög senaste året. 


Att sen telefonen och mejlen bara öste in problem, hela dygnet, det är ju bara så det har varit var enda dag, i många månader. Man skulle dessutom kunna tro att sista droppen, den som får det att rinna över damp ner igår i samband med ett mejl från en skola som förändrade alla tidigare givna förutsättningar... men faktiskt så gillar jag problem, förutsatt att jag hittar felet, och de gjorde jag nu ikväll. Får visserligen göra om flera dagars jobb, men nu, äntligen kanske det blir bra. Eller självklart blir det bra, tids nog... 

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards