Utan spaning - ingen aning

Direktlänk till inlägg 31 december 2014

Färggrann himmel ikväll

Av Soffan - 31 december 2014 23:45

Det pangar o smäller raketer lite varstans, väldigt vackert men låter illa i mina öron, lilla hunden, han verkar ha stängt sina. Sin vana trogen ligger han på rygg o snarkar sig igenom nyårsafton. 


Virkprojektet som återupptogs idag (efter lite neslig upprepning), får vila för i år. Fixade visst inte att hålla ordning på två olika virk... nånting, när jag skulle virka själv. Vet ju inte riktigt vad det heter så kan inte googla o ta reda på hur man gör när man gjort fel, eller tror sig gjort fel, men det är ju de jag har mamma till, dvs hon googlar inte utan hon läser mönster - tolkar - och jag fipplar till det, men trodde alltså att jag kunde själv. Alla vet väl föresten vad en enkel- o dubbelfnutt är? Och nån gång ska jag väl lära mig räkna maskor? Så projektet återupptas först nästa år, men då ska det bli klart, snabbt.  


Tv-utbudet är föresten riktigt uselt i kväll. Tittar just på hm... Mytjägarna, fast å andra sidan satt det tidigare i kväll en mycket "kompetent" expertpanel här i soffan o kollade på ishockey. Vi kan i alla fall vara överens om att Sverige vann och att dom hade inte röda dräkter.  


Kom på att, näää, struntar i det, blir ingen årssummering. För varför skulle jag ens försöka? Har vart ett bra år, men kanske inte så omväxlande. Har ju bara jobbat... och andra fått stå för händelserna. Fast ett till barnbarn och en "återresa" till Zanzibar har ju inte direkt gjort ont att genomleva. Ont gjorde det däremot att, av misstag, äta halvrå kyckling. Men nu så ser jag fram mot nästa år, kanske ska jag testa att ha semester i sommar igen och gör vanliga saker. Lediga saker. Men tills dess; Gott Nytt År!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soffan - 11 november 2019 14:27

Ännu ett år har gått och jag har inte riktigt kommit igång, än. Men snart så - plötsligt händer det. Men om man återgår till idag; det snöar, är kallt och måndag. Återkommer när jag är en smula mer positiv. ...

Av Soffan - 16 juli 2018 17:12

Har fått frågan mer än en gång det senaste året...  - Åh, hur gåre me bloggen? Och det är väl så här, de har inte gått ett enda smack, typ. Jag har gjort mycket annat, men inte sånt här. Bytt jobb har jag däremot gjort och fått mina pelargoner att öv...

Av Soffan - 28 februari 2017 21:14

Hajen Lydia lever och jag likaså... hon rör lite mer på sig bara. Själv är jag ju bara upptagen med jobb. Fast o andra sidan har ju hon ett jäkla slit med att simma omkring överallt, hela tiden, med en sändare på sig. Fast det är väl egentlingen inte...

Av Soffan - 31 maj 2016 21:01

Helt underbart. Pajleverans via balkong, andra våningen. Det gäller att "välja" sina grannar...  ...

Av Soffan - 6 april 2016 09:36

Om hunden kunnat prata skulle han tveklöst skyllt sin sovmorgon på mitt nattliga hostande de senaste nätterna, men se den gubben går inte. För i natt har jag nästan sovit mest hela tiden, utan kvävande hostattacker flera gånger i timmen. Så jag, för ...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards