Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 8 januari 2015

Av Soffan - 8 januari 2015 20:24

Har hunnit skaffa mig en ny brevkompis idag, på csn. Vi förstår varandra fullständigt, jag ogillar mitt lån och han vill hjälpa mig betala av det snabbare. Känner mig ändå som en betalande förlorare. Hade hur skoj som helst när jag skaffade mig lånen, men nu, nu vill jag ju bara behålla lönen utan att betala för den fantastiska studietiden. Sovmorgon alla dagar, tid att umgås me dotter, läsa massor me böcker, kolla massor me film, råd att äta ute minst en gång i månaden... heltid innebar max 9 timmar i veckan med föreläsningar, som dessutom oftast var riktigt givande. Att jag sen efter ett bra tag *läs år, insåg att jag skulle bli en... hm... udda ekonom och bytte till annan inriktning gjorde inte lånet mindre. Men som sagt, betydligt roligare, för vem i hela världen vet egentligen vad en kulturgeograf kan/gör/kan göra/har lust att göra/verkligen gör om dagarna osv... Svaret är ingen, dvs... man är rätt användbar lite överallt, för som sagt, ingen kan ju iaf med säkerhet säga att man inte kan de man gör eller att man inte har rätt utbildning.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards