Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 18 januari 2015

Av Soffan - 18 januari 2015 15:16

Om man spar på källartvätten i... hm... många veckor, kanske en så där 10, då är det inte kul att ta reda på tvätten efteråt heller. Det blir lixom inte roligare bara för att det var länge sen, typ. Men nu snart, då är det klart, och alla sängkläder och handdukar är på plats i skåp och hyllor. 


Önskar att jag nu var klar med hemmapyssel för dagen, men så väl är det inte. Utan nu är det den nerpackade julgranens öde kvar att besluta över. Ska den får vara kvar, eller åka till tippen? Ska fundera medan jag tittar på en film, skulle tro att jag kan förhala det hela ändå, till nästa jul, genom att bära ner den i garaget, då är den ju både kvar o inte. Nära till både och alltså. Och sen så var det ju de där med pepparkakshuset. Den som spar - den har... ett dammigt, men troligen vansinnigt gott, hus att knapra i sig vid lämpligt tillfälle. Åh, just ja, idag är dagen när jag vare sig körde på en älg eller en ekorre. En bra dag alltså.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards