Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 5 februari 2015

Av Soffan - 5 februari 2015 20:04

Ny månad - nya möjligheter. Gick ut hårt med att besöka huvudstaden för jobb och lite nöje och sen avsluta gårdagen med födelsdagstårta hos dotterns far. Men kan ha än mer skoj på hemmaplan än så, tex så fastnade jag i bussdörren i morse. Inte alla som gjorde de inte. Föraren ägnade resten av resan till att be om ursäkt... sen berättade jag var jag jobbar... hehe. Hemresan bjöd oxå på en prövning... trillade av bussen som en fladdrande väderkvarn, men lyckades ändå på nått sätt få ner en fot i snön, utan att falla omkull. Turligt nog fick jag ner den ickeonda foten först. Spännande var de i alla fall, även om det troligen blivit mer att röntga i nästa vecka om jag landat på den onda foten. Säkert var mitt utsteg väldigt "elegant" oxå... hörde minsann att bussåkarkompisen Y vågade sig på att fnissa innan dörrarna slog igen.


När det gäller jobbet så är det rätt spännande där oxå. Kollegorna har fått sitt nya jobbunderlag, men inte jag. Mina dagar tickar iväg. Vill inte vara gnällig, men jag tänker sommar och semester även om det "bara" är februari än. Fick tack och lov annat att tänka på i lunchtid idag då jag fick finfrämmande av barn och barnbarn. Och är de torsdag - då är de pannkaka som gäller. 


Under dagen har vi blivit med postboxar, så nu ska det fixas adresslappar, göras besiktning och bytas belysning i trapphusen. Ingen rast o ro än på ett tag. Hittade föresten stegen idag oxå, så jag kunde byta lampor högst upp i taket i grannarnas trapphus. Ruggigt högt upp, typ. 

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards